ترامپ: بی‌کفایتی بایدن بحران اوکراین را تشدید می‌کند

ایسنا نوشت: رئیس جمهور سابق آمریکا تاکید کرد، بی‌کفایتی دولت کنونی در واشنگتن می‌تواند منجربه تشدید بحران اوکراین شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در یک کارزار انتخاباتی در گرینوود به طرفدارانش گفت: ما افراد بی کفایتی داریم که اوضاع را اداره می‌کنند. اوضاع در اوکراین بسیار خطرناک است و ممکن است به یک جنگ جهانی تبدیل شود.

ترامپ بار دیگر جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا را به باد انتقاد گرفت و عملکردش را "شکست کامل و بی‌مانند" توصیف و تاکید کرد، بایدن در ۱۶ ماه گذشته خسارتی به آمریکا وارد کرده که پنج تن از بدترین روسای جمهور در تاریخ این کشور روی هم رفته چنین خسارتی وارد نکرده‌اند.

وی گفت: بایدن آمریکا را خجالت‌زده می‌کند و رهبران جهان از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیگر برای آمریکا احترامی قائل نیستند.

ترامپ مدعی شد که «پوتین دائما واژه "اتمی" را مطرح می‌کند چرا که دیگر برای رهبری ما احترامی قائل نیست.»

در همین حال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بارها تاکید کرده که مسکو هیچ کشوری را با جنگ اتمی تهدید نمی‌کند اما کشورهای غربی و اوکراین دائما با واژه "جنگ اتمی" بازی می‌کنند.

ترامپ گفت: روسای جمهور کشورها دیگر به تماس‌های تلفنی بایدن پاسخ نمی‌دهند و می‌خواهند هیچ مراوده‌ای با او نداشته باشند مگر آنکه برایشان سودی داشته باشیم. بایدن باید یک تست شناختی انجام دهد و نتایج آن را برای کل جهان منتشر کند تا مشاهده کنند.

ترامپ به رکورد و تورم در آمریکا اشاره کرد و گفت: بایدن و دولتش تلاش می‌کنند تا دیگران را مقصر جلوه دهند و پوتین را مسئول افزایش قیمت‌ها می‌دانند. بیایید پوتین را مقصر جلوه دهیم، چرا که نه!

وی افزود: دولت بایدن مسئول از دست دادن مواضع مسلط آمریکا در حوزه انرژی است و در حال حاضر تلاش می‌کند تا با ایران، ونزوئلا، روسیه و اوپک توافق کند. هر گالون بنزین که در دوران دولت من کمتر از دو دلار بود اکنون در بخش‌هایی از آمریکا گالونی هشت دلار است.

ترامپ تاکید کرد: دموکرات‌ها و دولت کنونی آمریکا و نه مسائل خارجی از جمله اوکراین، بزرگ‌ترین تهدید برای این کشور هستند. انتخابات میان‌ دوره‌ای قریب‌الوقوع مهم‌ترین انتخابات میان دوره‌ای در تاریخ آمریکا هستند و از تمامی طرفدارانم می‌خواهم در این انتخابات شرکت کنند.

براساس نظرسنجی واشنگتن پست-ای‌بی‌سی نیوز که بین ۲۴ تا ۲۸ آوریل انجام شد، میزان نارضایتی کلی از بایدن به ۵۲ درصد رسیده است، در حالی که ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها به طور ویژه از نحوه عملکرد بایدن در مساله اوکراین ناراضی بوده‌اند.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1627442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =