۲ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
تصمیم جدید برای مالیات وکلا و پزشکان

رئیس کل سازمان مالیاتی تاکید کرد: با ترتیباتی که قانونگذار مشخص کرده همه پزشکان در حال حاضر دارای پرونده مالیاتی می‌باشند و این قانون برای وکلا نیز اجرا شد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود منظور ضمن تبیین فرآیند وصول مالیات در منابع مختلف مالیاتی و اشاره به تفاوت زمان وصول مالیات حقوق بگیران و سایر مودیان مالیاتی در قانون گفت: با تمهیداتی که صورت گرفته، مودی مالیاتی می‌تواند طی چند مرحله نسبت به مالیات تشخیصی سازمان اعتراض کند و نظام مالیاتی، امروز یکی از مردمی‌ترین نظام‌های اداری کشور است.

وی ادامه داد: نظام مالیاتی در صدد است مانند دریافت مالیات حقوق، وصول مالیات به‌هنگام و در زمان تحقق درآمد در منابع مختلف از جمله پیمانکاران، پزشکان، وکلا و… را تسریع کند.

رئیس کل سازمان مالیاتی با اشاره به ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم و ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه سال گذشته و امسال، اظهار داشت: در خصوص شرکت‌های بزرگ به دنبال دریافت مالیات به طور علی الحساب در طی سال برحسب قوانین هستیم و در مورد مالیات پزشکان، بر اساس تکالیف قانون بودجه، از سال گذشته این اقدام انجام گرفته و بیمارستان‌ها مکلف به کسر ۱۰ درصد از حق‌الزحمه پزشکان به طور علی الحساب و واریز آن به حساب خزانه هستند.

به گفته منظور، با ترتیباتی که قانونگذار مشخص کرده همه پزشکان در حال حاضر دارای پرونده مالیاتی هستند و این قانون برای وکلا نیز اجرا شد و مقرر شد تا وکلا برای هر پرونده‌ای تمبر باطل کرده و نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طی سه ماه آینده سامانه‌ای طراحی می‌شود تا تمام این پرداخت‌ها به صورت آنلاین انجام گیرد، تصریح کرد: مجموعه این تدابیر باعث می‌شود به سمت اجرای عدالت مالیاتی حرکت کرده و رضایت مودیان به دلیل برخوردهای یکسان مالیاتی افزایش یابد.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1627570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =