مجموع هزینه دزدی های دریایی در سال 2010 توسط یک سازمان غیر انتفاعی جهانی بین 7 تا 12 میلیارد دلار برآورد شد.

 سازمان One Earth Future Foundation در پروژه Oceans Beyond Piracy، این اعداد و ارقام را بررسی و اعلام کرد.


طبق اعلام این سازمان حق بیمه غرامت و خطرات جنگی، به تنهایی پرهزینه­ترین بخش از هزینه­های دزدی دریایی بوده است (از 460 میلیون دلار تا 3.2 میلیارد دلار).

 
برآورد OEF این بود که حداقل 10 درصد از کشتی ها و حداکثر 70 درصد از آنها تحت پوشش­ این نوع از بیمه ها هستند.

 
بخش پرهزینه بعدی در هزینه­های دزدی دریایی مربوط به مسیریابی مجدد کشتی­هایی است که از آبهای دزدان دریایی دور می شوند، این هزینه بین 2.4 تا 3 میلیارد دلار در سال برآورد شده است.

 
هزینه خرید تجهیزات امنیتی که توسط مالکان کشتی پرداخت می­شود از 363 میلیون دلار تا 2.5 میلیارد دلار است علاوه براین عملیات نیروی دریایی برای دفع دزدان دریایی در سواحل سومالی نیز 2 میلیارد دلار هزینه داشته است.


پس از آن هزینه های باجگیری است که در سال گذشته در مجموع حدود 148 میلیون دلار گزارش شده است. OEF بیان می کند که میانگین این پرداخت ها از 150,000 دلار در سال 2005 به 5.4میلیون دلار در سال 2010 افزایش یافته است.

 
حتی هزینه تعقیب قانونی دزدان دریایی در سال گذشته 31 میلیون دلار بود و بیش از 750 نفر در 11 کشور مختلف در انتظار و یا در حال محاکمه هستند.

 
اقتصادهای منطقه ای از جمله مصر، کنیا، یمن، نیجریه و سیشل نیز 1.25میلیارد دلار بابت دزدی دریایی هزینه کرده اند.
این گروه، از جامعه بین المللی دعوت می کند که با یک واکنش جهانی و به طور جامع برای منع، سرکوب و پیگرد قانونی دزدی دریایی اقدام نمایند.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =