۴۵درصد خانوارهای قمی تحت پوشش فیبرنوری قرار دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به آمار ارائه شده در طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار گفت: ۴۵ درصد خانواده‌های قمی تحت پوشش شبکه مبتنی بر فیبرنوری قرار دارند و این استان رتبه نخست را در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، جواد غلام‌پور با تشریح این مطلب افزود: دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت از دو طریق اف.تی.تی.ایکس و وی.دی.اس.ال امکانپذیر است.

وی ادامه داد: تعداد پورت‌های اف.تی.تی.ایکس نصب شده ۱۵۵ هزار و ۹۹۶ و تعداد پورت‌های وی.دی.اس.ال نصب شده نیز ۱۹۵ هزار و ۷۲ عدد است.

وی گفت: از این میان حدود ۲ درصد از پورت‌ها اف.تی.تی.ایکس و سه درصد هم پورت‌های وی.دی.اس.ال دارای مشتری می‌باشد.

غلام‌پور بیان داشت: در سطح استان شرکت مخابرات ایران و گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل ارائه کنندگان خدمات دسترسی مبتنی بر فیبرنوری یا همان اف.تی.تی.ایکس هستند و یکی از اهداف موردنظر، پوشش ۸۰ درصدی خانوارهاست.

مدیرکل ارتباطات قم در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در راستای توانمندسازی نیروی انسانی و ایجاد فرصت‌های اشتغال به عرضه‌کنندگان روی سکوهای نرم‌افزاری برگزیده سازمان فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: فهرست افراد معرفی شده توسط سکوی نرم‌افزاری پس از ثبت‌نام متقاضیان در سامانه توان آفرین و تایید سازمان و تایید در کارگروه مشترک به صندوق کارآفرینی امید برای اعطا تسهیلات معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸، زمینه توسعه و رونق کسب و کارهای حوزه فن‌آوری اطلاعات استان و توسعه اشتغال متخصصان و دانش آموختگان این بخش و تامین نیاز خدمات فناوری اطلاعات سایر بخش‌های اقتصادی استان را فراهم می‌کند.

وی در خصوص شرایط اصلی این تسهیلات بیان کرد: عرضه کننده حداقل یک سفارش منجر به خرید در سکوی نرم‌افزاری در یک سال گذشته داشته باشند و تأیید عرضه‌کنندگان توسط سکوی نرم افزاری بر اساس توافق‌نامه منعقده با سازمان فناوری اطلاعات باشد.

غلام‌پور خاطرنشان کرد: به هر عرضه کننده ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارایه می‌شود.

وی یادآور شد: صاحبان سکوهای نرم‌افزاری استان می‌توانند با مراجعه به زیرپورتال اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم به آدرس qom.ict.gov.ir از شرایط و نحوه ثبت نام جهت دریافت تسهیلات آگاه شوند.

مدیرکل پست استان نیز گفت: اطلاعات توصیفی بانک اطلاعاتی کدگذاری بر بستر سامانه جی‌نف در سال گذشته در ۱۳۹ روستای دارای نقشه طرح هادی به طور کامل جانمایی شده‌است.

ابوالفضل باقری منش اضافه کرد: فرآیند به‌روزرسانی اطلاعات شهری همراه با جانمایی کدها مطابق شیوه‌نامه کدگذاری و پیش‌بینی‌های تعیین شده تحقق یافته‌است.

وی یادآور شد: شرکت‌های گاز و توانیر و شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب متصل به پایگاه اطلاعاتی مکانی می‌باشند، ضمن اینکه شرکت‌های گاز و توزیع نیروی برق استان در حال بهره‌برداری از پایگاه جی‌نف بوده و شرکت آب و فاضلاب استان به سرویس اتصال شده و در حال اتصال به سامانه جامع خدمات مشترکان آب است.

باقری منش همچنین بر ضرورت پیگیری ایجاد خدمات درخواست استعلام نشانی از سوی شهرداری در مرحله صدور پروانه به منظور رفع موانع موجود تاکید کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1627892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =