۳۵ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
زاینده‌رود پٌرآب شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: خروجی سد زاینده‌رود با هدف تخصیص آب برای آبیاری نوبت چهارم کشت غلات کشاورزان شرق افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، محمود چیتیان اظهار داشت: خروجی سد زاینده‌رود با هدف تخصیص آب برای آبیاری نوبت چهارم کشت غلات کشاورزان شرق افزایش یافت.

وی ادامه داد: مدت افزایش خروجی از سد زاینده‌رود با هدف مورد اشاره ۱۰ روزه است و در این مدت آب در کلانشهر و شرق اصفهان جریان خواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بیان کرد: میزان ذخیره کنونی سد زاینده رود ۳۹۵ میلیون متر مکعب است و رهاسازی به مدت ۱۰ روز از سد زاینده رود خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته چهار جانبه متشکل از استانداری اصفهان، جهاد کشاورزی استان، صنف کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است.

بیشتر بخوانید:

خروجی سد زاینده رود پنج شنبه شب افزایش می‌یابد

زاینده رود با دبی ۲ مترمکعب بر ثانیه به سمت «گاوخونی» جاری شد

۲۳۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    42 6
    تیتر خبرتون یکم تنش زا هست. امیدوارم عمدی نباشه. برای 10 روز قراره کمی آب رها بشه. البته اگر بالادست برداشت غیر قانونی نکنند و به دست کشاورزان پایین دست برسه.
    • ن ط IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      14 17
      دقیقا منظور از بالادست کجاست؟ بیشترین حجم آب صرف شرکت فولاد و ذوب آهن و انتقال به یزد و رفسنجان میشه. در حالی که شهرکرد به عنوان مرکز یک استان بالادست از زمستان تاکنون با بی آبی مواجه است و با تانکر آبرسانی میشه
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    17 21
    چرااینقدرآب روبازمیکنین ومیبندین خوب بزارین با باشه ضررش کمتر میشه
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      35 14
      دوست عزیز نمیدونم اهل کجایی. آخه آبی نمونده که باز کنند. زاینده رود به نصف شهرهای کویری داره صادر میشه. همین ده روز هم با کلی جنگ و دعوا به صاحبان اصلیش داده میشه. اصفهان شده مثل فلسطین!
  • یوسف الاهوازی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    32 52
    رودخانه کارون را خشک کردن وآب اون رو به اصفهان بردن. حرامشون باشه ان شاءالله
    • امید IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      20 34
      متاسفم بابت این مقدار کج فهمی همین الان هم حدود 1/2 میلیارد متر مکعب آب در سال داره از حوزه‌های آبریز استان اصفهان وارد خوزستان میشه یعنی چهار برابر حجم فعلی سد زاینده رود ، چون خوزستان ارتفاع از سطح دریای کمتری داره اکثر رودهای چهار محال و لرستان و کهگیلویه و اصفهان نهایتا به خوزستان میریزند.مگه سرچشمه کارون و دز و کرخه و ..... تو خوزستانه ؟!!!!! پس حرام شما باشه. ضمنا یادتون باشه شما خوزستانی ها حیات و ممات تون رو مدیون مردم اصفهان (در جنگ) هستید و
    • داوود IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      13 6
      این چه حرفیه میزنی..تو که اطلاعات نداری بیخود میکنی حرف بزنی..
  • ایرانی LU ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    16 6
    اصفهان تازه ی کوچولو شبیه خوزستان شده ... نفت زیر پاشون هست و اونها هیچی ندارن ...
    • عبداله منابیه IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      18 20
      خوزستان بجز نفت همه چی دارد و نان کل کشور را میدهد اصفهان چی دارد ؟ شرکتهایی که در اصفهان فعال هستن اهن انها هم از خوزستان تهیه میشه هیچ وقت خوزستان را نه فقط با اصفهان بلکه با کل کشور هم مقایسه نکنید به امید روزی که سدها تخریب شوند و شیرهای نفت و گاز بسته شوند و مرزهای خوزستان به روزهای اول برگردند
  • ناهید IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    19 12
    همش تیت میزنید آب زاینده رود رها سازی شد همه فکر میکنن رود خونه پر از آب شده ولی درست روشنگری کنید که دوسه روز طول میکشه که این حجم کم آب به خود اصفهان برسه تا بیاد به دست کشاورزهای پایین دست برسه ۱۰ روز تمام شده و تو این چند سال آب ۱بار به گاوخونی رسیده چنان جو میدید شهرهای دیگه فکر میکنن چه خبره
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    19 7
    اگه شرف داشتین در کنار این خبر هم از گرد و خاک شدید این چند روز خوزستان هم اطلاع رسانی میکردین. امیدوارم توی تهران از خاک خفه خون بگیرید تا بفهمید زندگی در شرایط اب و هوایی ما بدون تعطیل شدن حتی مدارس چطوره. شما هموطن نیستید شما خود خود دشمن هستین
  • عبداله منابیه IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    13 11
    باید تونلهایی که از کارون برای زاینده رود زدن بسته شود واین اب باید به کارون برگردد ظاهرا اب کرخه را بردند چون سد کرخه با کم ابی شدید مواجه شده
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    12 8
    اللهم صل علی محمد وآل محمد انشالله بارندگی بشه و کشاورزان زکات پرداخت کنند که بارندگی برای همیشه داشته باشیم .و نذر و کارهای خوب جواب می دهد .
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    12 3
    باسلام و عرض خسته نباشید طرح بک سوال :شما که میگین 10 روز آب به شرق اصفهان تخصیص داده شده پس چرا آب به ما کشاورزان غرب اصفهان نمیدن.. مگه ما سهم حق آبه از این زاینده رود نداریم..؟! نکته اینجاست که آبی که به شرق اصفهان می‌رود از شهر اصفهان عبور می‌کند و در بوق و کرنا می‌شود و همه می‌فهمند که آی مردم آب زاینده رود بازگشایی شد.. ولی ما مردم غرب اصفهان درختان چندین ساله یمان دارد نابود می‌شود و سهم حق آبه ما به شرق می‌رود...!!