در شرایطی که مدیران مدارس، پولی برای پرداخت قبض های آب و برق و تلفن و گاز ندارند و مجبورند دست نیاز به سوی والدین دانش آموزان دراز کنند، این گونه هزینه ها از بودجه ضعیف آموزش و پرورش چه توجیهی دارد؟

 "بیست و هشتمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سراسر کشور 4 لغایت 6 مرداد سال‌جاری در "سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی" برگزار می‌شود. از زمانی که آقای حاجی بابایی وزیر شده این گردهمایی در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، که به «سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی» موسوم است برگزار می‌شود."

شیرزاد عبداللهی، کارشناس مسائل آموزشی در این رابطه با بیان مطلب فوق میگوید: مرکز همایش ها در ضلع شمالی نمایشگاه بین المللی واقع شده است. سالن اصلی این مجموعه با بالکن، گنجایش 3000 نفر را دارد و هزینه رزرو سالن اصلی برای یک روز 300 میلیون تومان است. هزینه یک وعده غذا برای هر نفر 30 هزار تومان است که با توجه به حضور 1000 نفر از مدیران تنها هزینه یک وعده غذای مهمانان 30 میلیون تومان برآورد می شود. سرجمع خدمات جانبی مانند ترانسفر از محل در اصلی به سوی سالن اصلی،‌ گل‌آرایی، چاپ استند و بنر، فیلمبرداری داخلی، پذیرایی میان وعده، روزانه در یک پکیج 35 میلیون تومانی عرضه می‌شود.

 او با بیان این که اجلاس مدیران آموزش و پرورش به مدت 3 روز برگزار می شود که فقط هزینه اجاره سالن و جوانب آن برای آموزش و پرورش بیش از یک میلیارد تومان خرج برمی‌دارد، اظهار میدارد: 90 درصد مدیران شرکت کننده در اجلاس از شهرستانها به تهران می آیند، بنابراین باید حق ماموریت مدیران، هزینه بنزین و  حق ماموریت راننده، هزینه اقامت مدیران و همراهان در هتل و... را به این مبلغ افزود. این رقم هم حدود 800 میلیون تومان برآورد می شود.

به گفته عبداللهی، تا قبل از وزارت آقای حاجی بابایی این اجلاس در اردوگاه شهید باهنر که متعلق به وزارت آموزش و پرورش است برگزار می شد اما آقای حاجی بابایی محل اجلاس را برای بالا بردن کلاس آن، به سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی انتقال داد.

او همچنین با انتقاد از این گونه هزینه‌تراشی‌ها بیان میکند: به راستی در شرایطی که مدیران مدارس، پولی برای پرداخت قبض های آب و برق و تلفن و گاز ندارند و مجبورند دست نیاز به سوی والدین دانش آموزان دراز کنند، این گونه هزینه ها از بودجه ضعیف آموزش و پرورش چه توجیهی دارد؟

میتوانید مطلب کامل را اینجا بخوانید.

17234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی NL ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    ای بابا یک دهم این پول رو بدید به من تا خونه بگیرم و از خونه بدوشی خلاص شیم به خدا!!!
  • ابای IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    حتما دارد اگر برای وزارت اب نداشته باشد برای چاه کن نان دارد
  • احمدی محمد IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    داشته باشید جند تا از این سمینار ها در سال داریم....افتابه لگن صد تا شامونهار.......
  • علیرضا بهبودی US ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    کاشکی اینها معلمین بودند، آدم دلش نمی سوخت ... می گفت این همه زحمت کشیدن، نوش جونشون، حالا هم بذار یه سورچرونی ای بکنند !!! ولی همیشه سود و بهره زحمات قشر ضعیف رو همین مدیران و روسا و وزار بردند و می برند و خواهند !!! مهدی! پس کی ظهور می کنی ؟؟؟ وقتش نیست ؟؟؟
  • حامد IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    واقعا خجالت آوره،موندم چطوری میخوان ماست مالیش کنن!
  • بدون نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    یکی از دردهای مملکت ما همینه دیگه.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    می دونین با این پول چند تا کلاس میشه تو روستاهای دورافتاده ساخت؟
  • مهتاب IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    فقط مي گويند كه پول استخدام معلمان بيچاره حق التدريس را ندارند ولي ....
  • مازیار IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    این گونه هم نیست!سالن اجلاس سران متعلق به دولت است ، بنابراین بسیاری از این هزینه ها یا دریافت نمی شوند یا با تخفیفات بالایی ارائه میشود.البته بهتر آن بود که اجلاس در همان اردوگاه باهنر برگزار می شد تا این حرف و حدیث ها پیش نیاید،اما...
  • بدون نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    اينهم معني دولت عدالت مدار!
  • محمد IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    نکته اصلی اینجاست ،این مدیران چه انسانهای شایسته و تحصیلکره های دانشگاههای معتبری هستند؟!!!!!!! و تالبته سوابق کاری درخشان در عرصه های آموزشی و ......!!!!
  • احمد IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    اين ها فقط نام امام رحمه اله را يدك مي كشند و راه اورا نمي روند .بريز و بپاش هم حدي دارد .مدارس پول سرانه قبل خود راهم هنوز نگرفته اند .اقاي حاج بابايي با امدنشان گاهي كه از قبل هم مرسوم بوده در اعياد براي معلمان مبالغي راواريز مي كردند را قطع كردندو بن ها هم كه همه حذف شد و الان فقط وفقط يك حقوق خشك و خالي دارند اين ها بايد آن دنيا جواب پس بدهند.
  • حميد IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    اگه تو كشورهاي ديگه از اين كارها بكنن حداقل ادعاي مسلمان بودن رو ندارن، مردمان ايران مگه چه گناهي كردن؟؟؟؟؟؟؟
  • مشتري IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    از دوران تحصيل همواره به ياد دارم كه مشكل آموزش و پرورش در كشور ما كسر بودجه بود والا ... .
  • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    هنوز جچهار ماه اضافه كار و حق التدريس معلمان را ندادند استخر مجاني هم قرار شده 1000 تومن بگيرند بيمه طلايي هم كه كوپني شده تا به تعداد لازم دكتر بريم خدا آخر عاقبت ما را بخير كند يكنفر از اين روسا هم بلد نيست نيم ساعت يك كلاس را بگرداند ولي .....
  • گرزین IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    از ماست که بر ماست ، کشورهای عربی رو ببینید که بهشون میخندیم
  • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    ای آقا یک صدم این پول رو بدید به من یه پول پیش خونه جور کنم
  • بدون نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    ای کاش این روسا بفهمند مدیر ما برای داشتن فقط چند دستگاه کامپیوتر چه مشکلاتی رو تحمل کرد و اخرش هم اداره گفت ما هیچ کمکی نمیتونیم بکنیم بودجه نداریم و اونوقت اینهمه پول صرف سمینار و سمینهار میشه!!!