وزیرآموزش و پرورش می گوید از این پس، به کارگیری حتی یک نیرو به صورت حق‌التدریس 100درصد جُرم است

وزیرآموزش و پرورش می گوید  از این پس، به کارگیری حتی یک نیرو به صورت حق‌التدریس 100درصد جُرم است و بر اساس قانون مجلس، باعث اشد مجازات برای شخص به کارگیرنده می‌شود و بنده و معاونانم نیز مسئولیت حتی یک نفر را بر عهده نمی‌گیریم.

وزیر آموزش و پرورش در عین حال  این قول را هم می دهد که :تمام مشکلات نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت را به طور قانونی حل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم به کسی ظلم شود .

قانونی که وزیر آموزش و پرورش از آن صحبت می کند قانونی است که به موجب آن مجلس استخدام افراد به غیر از حق التدریسی  جا مانده از استخدام را ممنوع کرده است تا 20 هزار نفری که امسال قرار است استخدام شوند از بین معلمین حق التدریسی با سابقه انتخاب شوند و نه از خارج از مجموعه وزارت آموزش و پرورش و البته نکته جالب در این است که قانونی که وزیر از آن صحبت می کند قانونی است که توسط دولت به تازگی ابلاغ شده است

دولت اعلام کرد وزارت آموزش و پرورش موظف است با رعایت قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی مصوب 23/7/87 عملکرد ریالی سال 1389 صرفا در مورد باقیمانده افراد حق التدریس و نیز حق التدریس نیروهای رسمی و پیمانی موجود محاسبه و عمل کند و درهر حال بکارگیری افراد جدید به صورت حق التدریس در سال 1390 نیز ممنوع است.قانونی که  با وجود این که آموزش و پرورش اعلام کرد که سال 90 از طریق آزمون 20 هزار نفر مجددا استخدام می شوند می تواند معلمین حق التدریس را  به استخدام امیدوار کند اما حالا چرا حاجی بابایی این قانون را اینگونه تفسیر می کند و آن را قانونی به تصویب رسیده توسط مجلس می داند معلوم نیست .

قانونی که اگر صادقانه ارزیابی شود قانون عادلانه ای است.این که تا تعیین  تکلیف 40 هزار معلم حق التدریسی بازمانده از استخدام،بکار گیری نیروی جدید ممنوع است اتفاقی نیست که وزیر یا معاونانشان بخواهند مسئولیتی بپذیرند .

 البته آقای وزیر در مورد استخدامی های جدید در آموزش و پرورش صحبت های دیگری هم دارد مثلا این که افرادی نیز که از طریق آزمون استخدامی پذیرفته شوند ابتدا واحدهای دبیری را در این مراکز می‌گذرانند. وپس از این آموزش‌های ضمن خدمت معلمان در قالب این دانشگاه طی می‌شود و پرونده‌ آموزشی معلم یا دانشجو طی 30 سال بسته نمی‌شود.

حاجی بابایی ادامه داد:‌ دانشجویانی که برای مراکز تربیت معلم (دانشگاه ویژه فرهنگیان) جذب کنیم، نیروی آموزش و پرورش تلقی می‌شوند و از ابتدا بورسیه خواهند شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =