۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
روسیه سفیر انگلیس را احضار کرد

ایسنا نوشت: وزارت خارجه روسیه، سفیر انگلیس در مسکو را در اعتراض به تحریم‌های جدید لندن علیه رسانه‌های روس فراخواند و این احتمالا اقدام تلافی‌جویانه علیه فعالیت‌های رسانه‌ای انگلیس در روسیه را به دنبال داشته باشد.

به گزارش وب‌سایت گاردین، وزارت خارجه روسیه شامگاه جمعه گفت، مسکو "به واکنش سخت و قاطع" علیه تمامی تحریم‌های اعمال شده از سوی لندن ادامه خواهد داد.

انگلیس اخیرا تحریم‌هایی را علیه "چنل وان" (کانال یک) که شبکه تلویزیونی دولتی روسیه است، اعمال کرده و آن را به "اشاعه اطلاعات نادرست در روسیه و توجیه حمله غیرقانونی پوتین به عنوان عملیات نظامی ویژه" متهم کرد.

دولت انگلیس همچنین تحریم‌هایی را علیه گروهی از روزنامه‌نگاران روس در داخل ارتش روسیه در اوکراین اعمال کرده است. از جمله تحریم‌شدگان می‌توان به یوگنی پودوبنی، خبرنگار جنگ شرکت رادیو و تلویزیون دولتی آل راشا (تمام روسیه)، الکساندر کوتس، خبرنگار جنگ روزنامه روسی کومسومولسکایا پراودا و دیمیتری استشین، خبرنگار دیگر همین نشریه اشاره کرد.

انگلیس همچنین با اقدام علیه وب‌سایتهای راشا تودی و اسپوتنیک مدعی شد: آر.تی و اسپوتنیک مدت‌هاست اخباری در توجیه حمله پوتین به اوکراین منتشر می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه در هفته‌های گذشته موضع سخت‌تری را علیه دیپلمات‌هایی از دموکراسی‌های لیبرال اتخاذ کرده که بخشی از آن در واکنش به اخراج گروه‌ بزرگی از دیپلمات‌های روس از اروپاست. گرچه انگلیس در دو ماه گذشته اقدامی در راستای اخراج دیپلمات‌های روسیه نداشته، اما جزو کشورهای پیشتاز در تحریم‌ الیگارش‌های روس بوده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =