۱ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
حملات مشکوک علیه منطقه جدایی‌طلبان مولداوی

ایرنا نوشت: جدایی طلبان طرفدار روسیه روز شنبه (امروز) گفتند منطقه آنها، در طول شب گذشته چهار بار در نزدیکی مرز اوکراین مورد هدف پهپادهای مشکوک قرار گرفته است.

تارنمای سوئیس اینفو نوشت: تقریبا دو هفته گزارش های مشابه در منطقه ترانس نیستریا زنگ هشدار بین المللی را درباره احتمال گسترش جنگ اوکراین به مرز مولداوی به صدا در آورده است.

وزارت کشور این منطقه تصاویری از چاله هایی را نشان داد که در حملات شبانه تخریب شده اند.

این وزارتخانه افزود: کسی در این حملات آسیب ندیده و این حملات در «ریبنیتسا» واقع در شمال منطقه ترانس نیستریا رخ داده است.

نیروهای روسی از یک پایگاه نظامی با یک انبار مهمات بزرگ مربوط به دوران شوروی در منطقه در مرز اوکراین محافظت می کنند.

در بیانیه وزارت کشور ترانس نیستریا اشاره ای به مظنونان این حمله نشده است.

اوکراین بارها هر گونه نقشی در حوادث ترانس نیستریا را تکذیب کرده و معتقد است روسیه حملاتی با پرچم دروغین برای برانگیختن جنگ ترتیب می دهد. مسکو نیز این اتهام را رد کرده است.

روسیه به مدت ۳۰ سال نیروی کمی از حافظان صلح در منطقه جدایی طلب داشته است و حوادث گزارش شده نگرانی بین المللی را نسبت به کشاندن آنها به درگیری ایجاد کرده است. دولت طرفدار غرب مولداوی می گوید به جناح های «حامی جنگ» در میان خود جدایی طلبان مظنون است.

یک فرمانده ارشد روسیه ماه گذشته گفت که روسیه قصد دارد کنترل کامل جنوب اوکراین را در دست بگیرد و این امر دسترسی روسیه به ترانسدنستریا را بهبود می بخشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =