نرخ تورم ترکیه ۷۰ درصدی شد/ افزایش ماهانه ۷.۲۵ درصدی نرخ تورم در ترکیه

آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه (TSI) نشان می‌دهد که افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و مواد غذایی از عوامل کلیدی در افزایش نرخ تورم این کشور به ۷۰ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش قیمت کالاها و افزایش هزینه های حمل و نقل برخی از عوامل اصلی افزایش نرخ تورم ترکیه به ۷۰ درصد است؛ براساس داده های موسسه آماری ترکیه (TSI) قیمت های آوریل تنها ۷.۲۵ درصد بالاتر از ماه گذشته است.

داده های جدید دوباره نشان می دهد که تلاش های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای احیای اقتصاد هنوز به ثمر نرسیده است، پس از اینکه رئیس جمهور اردوغان رئیس جمهور وقت ترکیه، ناچی آگبال، رئیس بانک مرکزی را برکنار کرد، وضعیت اقتصادی ترکیه رو به وخامت رفت.

نرخ تورم ترکیه ۷۰ درصدی شد/ افزایش ماهانه ۷.۲۵ درصدی نرخ تورم در ترکیه

از آن زمان، مقامات پولی این کشور تلاش کردند تا نرخ تورم مصرف کننده را که در آوریل ۲۰۲۱ به ۱۷.۱۴ درصد رسیده بود مهار کنند؛ طبق گزارشات رسمی در ژانویه ۲۰۲۲، نرخ تورم این کشور ۳۶ درصد بود.

بر اساس داده‌ها، تاثیرگذارترین شاخص قیمت مصرف‌کننده ترکیه در ماه آوریل، هزینه‌های حمل و نقل بوده است که نسبت به ۱۲ ماه قبل بیش از دو برابر شده است. مواد غذایی و نوشیدنی های غیر الکلی (۱/۸۹ درصد) یکی از سه گروه کالایی هستند که تغییر سالانه قیمتی آنها بیش از ۷۰ درصد است. قیمت اثاثیه و لوازم خانگی ۷۷.۶۴ درصد افزایش یافته است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    19 3
    تو ایران ما هم همه چیز گل و بلبل است تورم یعنی چه همه چیز فراوان برای خانواده ایرانی ... فقط برای عکس و سلفی گرفتن ...وبرای خرید شرمنده میتونی به عنوان تزیین کرایه کنی مثل پسته و .....خدایا به کجا رسیدیم
  • کارگر IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    15 8
    چه جالب نرخ تورم ترکیه ۷۰درصد البته نرخ تورم ایران ۷۰۰درصد هست خدا لعنت بکند این مجلس ودولت روحانی ریسی واحمدی نژاد
  • DE ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    18 2
    چقدر ما به این کشورهای جهان بگیم اقتصاد مارو الگو قرار بدید.کو گوش شنوا🤔🤷‍♂️
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    16 1
    اره شما خوبید
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    15 1
    ترکیه به ما ربطی نداره