۱ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
تشییع پیکر خبرنگار الجزیره در رام‌الله/عکس

ایرنا نوشت: پیکر «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست جان باخت، امروز با حضور گسترده مردم و مقامات فلسطین در کرانه باختری رود اردن برگزار شد.

به گزارش رسانه های فلسطینی، تشییع پیکر شیرین ابوعاقله امروز از بیمارستان شهر رام الله به سمت مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین برای گرامیداشت و برگزاری مراسم وداع با حضور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد تا سپس پیکر وی به بیمارستان فرانسوی در شهر اشغالی قدس منتقل شود.

برپایه این گزارش، پیکر خبرنگار الجزیره عصر فردا جمعه پیش از خاکسپاری در کنار والدینش به کلیسای رم کاتولیک در باب الخلیل منتقل خواهد شد.

تشییع پیکر خبرنگار الجزیره در رام‌الله/عکس

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در مراسم تشییع شیرین ابوعاقله در کنار مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله حضور یافت.

گارد تشریفات تشکیلات خودگردان هنگام ورود پیکر شیرین ابوعاقله سلام نظامی داد و پیکر او سپس روی دوش شرکت کنندگان در مراسم حمل و در ادامه سرود ملی فلسطین نواخته شد.

تشییع پیکر خبرنگار الجزیره در رام‌الله/عکس

محمود عباس در جریان این مراسم دسته گلی روی تابوت شیرین ابوعاقله قرار داد که در پرچم فلسطین پیچیده شده بود.

در این مراسم نخست وزیر تشکیلات خودگردان و اعضای کمیته های اجرایی و مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین و جنبش فتح و مسئولان بلندپایه لشکری و کشوری تشکیلات خودگردان و شماری از دیپلمات ها و علمای دینی و خیل عظیمی از خبرنگاران و همکاران شیرین ابوعاقله و نمایندگان گروهها و نهادهای رسمی و مردمی فلسطین حضور داشتند.

محمود عباس در سخنرانی خود در مراسم تشییع گفت که ما به مجرمان اعتمادی نداریم و فورا به دادگاه کیفری بین المللی رجوع خواهیم کرد.

تشییع پیکر خبرنگار الجزیره در رام‌الله/عکس

وی اشغالگران "اسرائیلی" را مسئول کامل ترور شیرین ابوعاقله دانست و گفت: این خبرنگار جان خود را در دفاع از ملت خود فدا کرد و او صدایی صادقانه و ملی بود که درد و رنج شهیدان و اسیران در الاقصی و اردوگاهها و تحصن ها و نیز اخبار یورش های صهیونیست به شهرهای فلسطینی را بازتاب داد.

محمود عباس افزود: شیرین اولین نبود و آخرین هم نخواهد بود زیرا اشغالگران تاکنون دهها اصحاب رسانه فلسطینی را هدف قرار داده است.

نظامیان صهیونیست بامداد چهارشنبه شیرین ابوعاقله را هنگام پوشش درگیری صهیونیست ها با فلسطینی ها در نزدیک اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن به قتل رساندند که با موج محکومیت های جهانی روبرو شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1630457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =