۴ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
 ماینرها خاموش می‌شوند؟

این روزها نوسانات شدید بازار کم بود که نرخ بهره فدرال رزرو و ایرادات اساسی در پروژه رمزارز لونا هم به نوعی قوز بالای قوز شد.

لونا رمزارزی که از لحاظ حجم بازار جزو ده ارز برتر بازار بود با ایرادات اساسی در شبکه، تیم و مدل کار خود ریزشی بالغ بر ۹۹.۸ درصد را تا لحظه نگارش این مقاله تجربه کرد.

اما چه بر سر بیت کوین می آید؟

ابتدا اجازه بدهید چند نکته مهم را بررسی کنیم

بررسی تصمیمات فدرال رزرو به جهت جلوگیری از تورم بیشتر و همچنین نگهداری اقتصاد در بین رکود و تورم در شرایط بحرانی بسیار اهمیت دارد.

اتخاذ سیاست های انقباضی، به معنای گران شدن دلار در برابر بازارهای پرریسک مانند بورس و رمزارزها است و این یکی از دلایل خروج پول از بازار ارزهای دیجیتال است.

نکته دیگر، بیت کوین یک رمزارز مبتنی بر استخراج است. یعنی امنیت شبکه توسط ماینرها تامین میشود و ماینر ها نیز در عوض، از استخراج و همچنین تراکنشات شبکه کسب درآمد میکنند.

اگر بیت کوین به ادامه روند نزولی خود بپردازد، به این معناست که استخراج بیت کوین دیگر به صرفه نیست. تراکنشات بازار کاهش یافته و درآمد بعدی ماینرها، یعنی کارمزد تراکنشات نیز کمتر میشود و در نتیجه این سوال پیش می آید که آیا ممکن است ماینرها اقدام به خاموشی کنند؟

باید توجه داشت که خاموشی ماینرهای شبکه یعنی کاهش امنیت، عدم پردازش تراکنشات و به نوعی خاموشی کل سیستم بیت کوین.

نکته سوم که حایز اهمیت است، فاز تسلیم در بازار است. فاز تسلیم به این معناست که نگهدارندگان بیت کوین از ترس ضرر بیشتر، بیت کوین های خود را در ضرر به فروش میرسانند و باعث ریزش سریع بازار میشوند. عموما این فاز به معنای انتهای چرخه بازار نزولی است. احتمالا در شرایط حال حاضر در این شرایط قرار گرفته ایم. ریزش های شارپ، اخبار بد و تسلیم شدن سرمایه گداران خرد.

از لحاظ تکنیکالی نیز قیمت بیت کوین حمایت های محدوده ۲۵۵۰۰-۲۶۲۰۰، محدوده ۲۲۵۰۰-۲۳۱۰۰ ، ۱۷۵۰۰-۱۹۰۰۰ و در نهایت محدوده های ۱۱ الی ۱۲ هزار دلار را در پیش رو دارد.

شروع تقاضا، اتمام عرضه سرمایه گذاران خرد و خروج اقتصاد فدرال رزرو از سیاست های انقباضی میتواند شروع موج جدید صعودی باشد. در حال حاضر نکته مهم این است که بازار به طور ناگهانی تغییر جهت نمیدهد.

پس با حفظ نقدینگی، زمانی که از برگشت روند مطمین شدید با مدیریت سرمایه حتما اقدام به خرید رمزارزهای پرپتانسیل و با بنیاد عالی مانند بیت کوین، اتریوم، دات یا بی ان بی کنید.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =