جابه‌جایی ۴ هزار و ۳۷۵ تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی در سال ۱۴۰۰

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان جابه‌جایی کالای اساسی از طریق حمل ریلی در سال گذشته را حدود ۴ هزار و ۳۷۵ تن با ۳۵ درصد افزایش اعلام کرد و گفت: با توسعه زیرساخت‌های حوزه ریلی بندر شهید رجایی در سال جاری، سهم ریلی این بندر به ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرآنلاین، «منصور خرمشکوه»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح عملکرد ریلی بندر شهید رجایی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹، میزان جابه‌جایی کالا از طریق این خطوط در سال ۹۹ را پنج میلیون و ۵۲۵ هزارتن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در سال گذشته این رقم به هفت میلیون تن کالا با ۲۵ درصد افزایش به ثبت رسید. وی ادامه داد: در سال گذشته از هفت میلیون تن کالا، حدود پنج میلیون و۸۰۰ هزار تن مربوط به صادرات و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن نیز کالا از طریق حمل ریلی وارد این بندر شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان جابه‌جایی کالای اساسی از طریق حمل ریلی در سال گذشته را نیز حدود ۴ هزار و ۳۷۵ تن با ۳۵ درصد افزایش اعلام کرد و بیان داشت: عمده‌ترین این کالاها شامل ذرت، انواع روغن‌های خوراکی، جو، گندم و برنج بوده است. خرمشکوه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در راستای ضرورت بهره‌گیری هر چه بیشتر از حمل و نقل ریلی به توسعه زیرساخت‌های بندرشهید رجایی در این بخش اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای ۲ خط ریلی جدید در سال جاری در محوطه ۲۰۰ هکتاری سرعت عملکرد و رشد عملیاتی حمل و نقل ریلی بندرشهید رجایی افزایش خواهد یافت.

وی در این رابطه عنوان کرد: در سال ۹۹ از کل عملیات بندر شهید رجایی که نزدیک ۶۷ میلیون تن بوده، نزدیک به هشت درصد از این عملیات به وسیله حمل و نقل ریلی انجام گرفت و در سال ۱۴۰۰ نیز این سهم به ۹,۶ درصد افزایش یافت. معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ضرورت توسعه بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی اضافه کرد: ساماندهی خطوط اراضی ۱۷ هکتاری در محوطه مانوری بندر شهید رجایی با هدف دستیابی و اتصال مستقیم شرکت‌های بیشتری به خطوط ریلی، این طرح امسال عملیاتی خواهد شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص توسعه اسکله‌های ریلی نیز با بیان اینکه؛ براساس طرح جامع بنادر و دریانوردی کشور، خطوط ریلی نیز باید در کنار اسکله‌ها توسعه یابد، یادآور شد: با راه‌اندازی خطوط ریلی ترمینال یک کانتینری، این بخش به تخلیه و بارگیری مواد نفتی و روغنی اختصاص می‌یابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =