بیش از 9هزار پرونده قضایی در تاکستان منجربه مصالحه شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از مصالحه بیش از 9هزار فقره پرونده طی سه سال اخیر و کاهش 19درصدی جمعیت کیفری زندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در تشریح برنامه‌های تدوین شده در دادستانی تاکستان و نتایج حاصله اقدامات صورت گرفته طی سه سال اخیر گفت: طی سه سال اخیر دادستانی تاکستان برنامه‌ها و طرح‌های متعددی را در راستای صلح و سازش در پرونده‌های مطروحه، کاهش جمعیت کیفری، تحقق دادرسی الکترونیک، تکریم ارباب رجوع و... اجرایی کرد که براساس تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف، توفیقات قابل توجهی حاصل شد.

او افزود: یکی از برنامه‌ها و طرح‌های یاد شده، اصلاح ذات‌البین ویژه پرونده‌های کیفری بود که با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و کاهش محکومیت‌های کیفری برای شهروندان اجرایی شد که این طرح با ایجاد واحد مددکاری در مراجع انتظامی، راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف در دادسرای شهرستان و تشکیل کارگروه سازش در شعب تحقیق ثمرات قابل قبولی را در پی داشت.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده 3هزار و 20فقره پرونده در مراجع انتظامی، 5هزار و 332فقره پرونده در شعبه شورای حل‌اختلاف دادسرا و هزار و 128فقره پرونده در شعب تحقیق به صلح و سازش ختم شد و در مجموع طی 3سال اخیر 9هزار و 485فقره پرونده با گذشت اصحاب دعوا منجر به مصالحه شد.

رجبی در خصوص تحقق دادرسی الکترونیک گفت: با شیوع ویروس کرونا تحقق دادرسی الکترونیک یکی از اولویت‌های دادستانی شهرستان تاکستان قرار گرفت و در این راستا طرح‌های مختلفی برنامه‌ریزی شد و بر همین اساس از سال1400، بیش از هزار و 500مورد دادرسی الکترونیک در حوزه ارتباط تصویری با تولیدکنندگان، ملاقات با شهروندان، ارتباط با شعب تحقیق، برگزاری جلسات رسیدگی، ارتباط تصویری با زندانیان و... انجام شد.

او در خصوص ابلاغ الکترونیک اظهارکرد: صرفه‌جویی در زمان، کاهش اتلاف وقت نیروی انسانی، افزایش سرعت و دقت در امور از مزایای اجرای سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی است که در این راستا و با اقدامات صورت گرفته میانگین ابلاغ الکترونیک قضایی در دادسرای تاکستان طی سه سال اخیر بیش از 95درصد بود که این میزان در سال گذشته به 99درصد رسید.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =