اقتصادنیوز نوشت: این هفته بخش عمده رویدادهای اقتصادی تحت تاثیر تحولات طلا قرار دارد.

عملکرد اونس طلا دربازارهای جهانی در هفته پیش حدود منفی ۴ درصد بود، این بدترین عملکرد هفتگی از اواسط ژوئن ۲۰۲۱ به شمار می‌رود. به گفته تحلیلگران، در صورت تداوم این روند باید منتظر موج فروش جدید این فلز در بازارها باشیم.

بارت ملک، رئیس استراتژی جهانی TD Securities به کیتکو نیوز گفت: «ما شاهد بودیم CPI در هفته گذشته قوی تر از حد انتظار بوده است. نرخ ۸.۳ درصدی در آوریل مشکل ساز است، به خصوص پس از اینکه بازارها انتظار ۸.۱ را داشتند. این به طور طبیعی بر این نکته تاکید می‌کند که فدرال رزرو از موضع تهاجمی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. بعید است که تورم به این زودی ها به شدت کاهش یابد.»

اورت میلمن، کارشناس فلزات گرانبهای Gainesville Coins در این باره تاکید می‌کند: «کاهش ارزش طلا به این دلیل است که سرمایه گذاران زیان را در جاهای دیگر پوشش می دهند. طلا یکی از ساده ترین سرمایه‌ها برای تبدیل به پول نقد در شرایط سخت است.»

با نگاهی تحولات هفته آینده، اگر قیمت اونس طلا به زیر مرز ۱۸۰۰ دلار برود، طلا در معرض خطر فروش شدیدتر قرار خواهد گرفت. میلمن افزود، اما معامله گران باید دامنه معاملات خود را برای طلا در کوتاه مدت افزایش دهند، زیرا نوسانات مداوم در همه بازارها وجود دارد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =