امثال یکتا جمالی کم نبوده‌اند که نابود شدند!

ریحانه طریقت نخستین نایب رییس زنان فدراسیون وزنه برداری ایران از حواشی اخیر وزنه برداری زنان می‌گوید.

امیر رضا احمدی:ریحانه طریقت؛ نخستین نایب رییس زنان فدراسیون وزنه برداری ایران، کسی که پایه تشکیل تیم ملی زنان در ایران را ریخت و خودش پای کار بود تا این تیم جان گرفت،رشد کرد و به مدال رسید. با طریقت که تماس گرفتیم دلش حسابی پر بود.او مدت زیادی سکوت کرده بود و اصلا دوست نداشت تا درباره همه سال هایی که از فدراسیون دور بوده اظهار نظر کند؛ اما ترک دو دختر ملی پوش و پناهندگی به کشور آلمان باعث شد تا طریقت درباره مسائل مختلفی با خبرآنلاین حرف بزند.

اصل و اساس همه تصمیمات فدراسیون رئیس غیرقانونی و بازنشسته است! دیگر چه انتظاری دارید
حرف من این است که گندم از گندم بروید جو ز جو. من باید تاسف بخورم که چند سالی است که هیچ متر و معیار مشخصی برای انتخاب نفرات تیم ملی وجود ندارد. وزنه برداری یک ورزش رکوردی است و معیار مشخصی دارد؛ باید همه چیز روی تخته مشخص شود اما روند انتخاب نفرات در سال های اخیر به این شکل نبوده است. امروز فلانی باید برای هیات مثلا تهران رای بدهد دعوتش میکنند تیم ملی، فردا فلانی یک اعتراض کوچک میکند، افراد فدراسیون با این همه تجربه، هیچ خبری نمیدهند که این دختر امکان انتخاب در المپیک را دارد و باید حداقل از یکماه قبل حواسش به برنامه هایش باشد بی‌خبر از همه جا میرود یک عمل میکند و اولین سهمیه ارزشمند المپیک از دست میرود … پسفردا یک دختر ۱۶ ساله مثلا به آقای بیراوند چیزی گفته از اردو بیرونش میکنند ….

وقتی معیار، منافع شخصی روسا می شود نباید انتظار داشته باشیم که بچه ها به منافع ملی فکر کنند!

من همیشه گفته‌ام که این دختران را وارد حاشیه نکنید، گفتم حداقل دو سال اول این دختران را از انتخابات و امور هیاتها دور نگه دارند و فقط حمایتشان کنند.آقایان برای اینکه رای فلان مجمع را داشته باشند دست به هر کاری می زدند.دوستان می خواستند رای این دختران را در استان های خودشان داشته باشند.کسانی که الان مسئول فدراسیون هستند نمی توانند به رفتن یکتا جمالی خرده بگیرند. این نتیجه همان چیزیست که خودشان پرورش داده اند. الان خیلی ها شاید از کار یکتا طرفداری کنند اما این بچه ها پیش خانواده و در وطن خودشان اینقدر سختی کشیده‌اند در غربت هم اوضاع بهتری نخواهند داشت… یکتا هرچه دارد از آموزش اولیه اش که آقای رشید شریفی بعنوان مربی به او داد و زحمت خودش داشته … با تعداد زیادی آسیب … هنوز آنقدر کوچک و اول راه است که باید پیش خانواده و مربیان دلسوز پرورش داده شود

یک نفر پاداش بین دختران و پسران را مقایسه کند
چرا کسی نمی آید درباره پاداش بین دختران و پسران سوال کند؟ اصلا تا به حال این را پیگیری کرده اند؟ اصلا کاری به دختران ندارم.فقط یک نفر بیاید و یک قیاس انجام بدهد. آن وقت خیلی چیزها دستگیر آدم می شود. بقیه رشته ها هم همین است.حالا کجای این شرایط مثل هتل است؟! در اغلب اردوهای ملی دو تا سه وعده در روز تمرین میکنند ولی به اندازه حداقل حقوق یک کارگر ساده هم حقوق ماهیانه ندارند.یکتا هم وقتی دید و احساس کرد که در فدراسیون جنگ بر سر منافع است با عقل و تجربه اندک خودش منفعت شخصی خودش را در نظر گرفت.من کاری که یکتا جمالی کرده را تایید نمی کنم.او شاگرد من هم نبوده است اما دلم برای این بچه ها می سوزد و نگرانم.

امثال یکتا جمالی کم نبوده‌اند که نابود شدند!

امثال یکتا کم نبوده‌اند که نابود شدند

دلم می سوزد و از روزی که خبر رفتن یکتا منتشر شده واقعا غصه . او فقط یک سال از دختر من بزرگتر است و چرا باید مجبور شود همراه با یک آقا که او را نمی شناسد از خانواده جدا شود؟ برود و دربه دری بکشد. این وسط رسانه های معاند هم از آب گل آلود ماهی می گیرند. چرا باید دختران ما دست به دامن بیگانه ها شوند؟سوال من این است.آقایان مسئول؛چرا بچه‌های این خاک باید به جای دیگر پناه ببرند؟ هیچ کجا کشور خود آدم نمی شود.هیچ پناهی مثل پناه خانواده و وطن نیست. این ها در سنی هستند که الان شاید نگویند پشیمان شدیم اما ای کاش این اتفاق ها نمی افتاد. باید افسوس ناکارآمدی مدیران را بخوریم.امثال یکتا کم نبوده اند که نابود شده اند.

چرا در همه اعزام ها خود آقای مرادی سرپرست است؟
در بیشتر اعزام هایی که انجام می شود خود علی مرادی سرپرست است! مسئولیت سرپرست تیم کاملا مشخص است. در همه رشته ها و اعزام‌های دیگر پاسپورت بچه ها معمولا دست سرپرست می ماند و باید مراقب بچه ها و افراد تیم باشد، در این سفر چه اتفاقی افتاده که پاسپورت یکتا جمالی دست خودش بوده است؟زمانی که به سفر می رفتیم دم گیت، پاسپورت ها را به بچه ها می دادیم و در طرف دیگر آن را پس می گرفتیم.ممکن بود هر اتفاقی بیفتد یا مثلا پاسپورت شان گم شود. یک نفر جواب این سوال را بدهد که پاسپورت یکتا دست خودش چه کار می کرده؟

خانمی که همراه یکتا بود چه کار کرد؟
مربی تیم دختران تحت عنوان مشاور بانوان آقای اکبر خورشیدی است. سوال اینجاست خانمی که همراه تیم رفته چه نقشی را در این سفر بازی کرده است؟ اگر بعنوان لَلِه تیم هم رفته بود الان نباید این اتفاق می‌افتاد. سوال زیاد است اما کسی نیست که پاسخی به آنها بدهد.وقتی فدراسیون با حاشیه اداره میشود حتی اتفاقات خوب و زحمات واقعی این بچه‌ها هم در غبار حاشیه میرود مثل رکوردشکنی و طلای باارزش علیرضا یوسفی.فکر می کنم دیگر وقت آن رسیده که به اوضاع نابسامان و فاجعه فدراسیون وزنه‌برداری رسیدگی شود.

254 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد US ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    اتفاقا همین دختر خانم به منفعت شخصیش هم فکر نکرده... بهتره آینده ایشون و تمام قبلیهایی که پناهنده شدن رو برید دنبال کنید و با آینده همدوره ایهاشون که ایران وایسادن مقایسه کنید... این خانم هم حرفهاش از بغض معاویه است تا از حب علی و معلومه برای مشکلاتش با فدراسیون داره حرفهای بیربط میزنه.
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      75 19
      با پرچم امریکا اومدی موعظه هم میکنی؟؟ بیا پایین بابا سرمون درد گرفت
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      51 10
      از احمدآقا خواهش میکنم در مطالب خودشون عفت کلام را رعایت کنند، از خدا جوییم توفیق " ادب" "بی ادب" محروم ماند از لطف رب صحبت های این خانم به نوعی درد دل ایشون با مردم کشورش بوده
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      11 5
      معلومه اصلا متوجه حرفهای خانم نشدی با بغض فقط جواب میدی
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      0 0
      باورکن اینهاالان دارن توچادرهای مهاجران زندگی میکنن.کیمیا هم بله
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    تا وقتی فساد در فدراسیون وجود داره و هیچ کسی ام نظارتی نمیکنه این اتفاقات میوفته اصلا چرا نباید به ورزشکاران حرفه ای حقوق داده بشه همه جای دنیا ورزش حرفه ای شغل محسوب میشه حقوق دارن بازنشستگی دارن وقتی برای کشور افتخار افرینی میکنن چرا نباید حمایت بشن افتخارشون که به نفع رییس فدراسیون مصادره میشه حتی به گفت این دختر فدراسیون در اردو بهشون غذا نمیداده چرا نباید به فکر اینده خودش باشه طرف بازنشسته شده ولی ببینید چخبره که حاضر نیست صندلی ریاست ول کنه دلش نمیاد اون همه بودجه بی حساب و کتاب ول کنه نظارتیم در کار نیست بی لیاقتی و عدم شایسته سالاری و فساد مدیران تا کی و کجا میتونه ادامه داشته باشه
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    بدبختی این مملکت اینه مدعی کارشناسی تا دلت بخواد ماشاالله برای اینکه حرفهای کلیشه ای و تکراری رو با رنگ و لعاب دیگه ای عنوان کنند . اساتید موضوع خیلی ساده هست از مملکت استفاده میکنند تا مطرح بشن و بلافاصله رفتن به کشورهای دیگه برای تجربه ای دیگر به این افراد اگر همه امکانات رو هم بدن بازهم تفکر رفتن کم رنگ نمی شه اگر غیر ازاین بود که اکثر خانواده های مرفه که از همه امکانات روز برخوردار هستند خارج از کشور نمی رفتن
  • farhaq IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    102 6
    متاسفانه روسای فدراسیونها و افراد اضافی و بی تخصص در فدراسیون ها فقط دنبال سفرهای توریستی ورزشی خود هستند تا خوش بگذرانند و پول ماموریت خود را دریافت کنند همین....
  • راحیل IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    34 4
    خدا خیرتون بده که‌حرف حق روزدید .قضاوت نکنیم این رو یاد بگیرید ما که از صدق وکذب قضایا بی اطلاعیم
  • US ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    38 2
    اقای وزیر که خودت اینکاره ای و ورزشکار...نه به دخالتهای بیجات تو بعضی فدراسیونها نه به سکوت این شکلی..واقعا چطور میتونید جواب جوانهای این مرز و بوم را بدید وقتی امیدی نذاشتید براشون.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    42 1
    وقتی برای دو ورزشکار ۵نفر ردیف میشن معلومه برای حال کردن نه برای سرپرستی ورزشکاران.خرج کردن علی ماشاالله
  • فرشید IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    39 1
    فقط فدارسیون وزنه‌ای برداری یا به همه چیز باید رسیدگی کرد؟
  • جعفر IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    8 14
    خدا حافظ ورزشکار بجای ایجاد افتخاردر سطح ورزش جهان،ابرو ریزی تولید میکنند چرا مدیران بی لیاقت را جای گزین نمیکنید با افرا دمتخصص ودلسوز ،بعدهم توجیه واه ناله اشک تمساح وماست مالی تا اتفاق بعد،تشکر از رییس ووزیر ورزش ایران.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    14 54
    ایشون هم مثل کیمیا علیزاده میشه . کسی که اینجا همه دختر قهرمان صداش میزدن ، عزت و احترام داشت . خانواده ی بزرگ ایران پشتش بودن ولی رفت . ب ایران پشت کرد.فکر کردم اونور آب فرش قرمز براشون پهن میکنن !!
  • عباس گرانمهر IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    14 1
    همه جا فقط منافع شخصی،وخود محوری حاکم است یک عده با ابروی ورزشکار و مردم ومملکت بخاطرمافع شخصی وندانمکاری بازی میکنند هیچکس سر جای خودش نیست
  • سلام IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 1
    سلام
  • غلام سلمانی پور IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 17
    چرا خجالت نمیکشید؟بس کنید.بوالله خانواده شهیدی درشهرم هست که پدرمیاد شهر،پول کرایه برگشت بخانه اش راندارد.یک جوان داده می فهمید.اینها که دارندمیروند،اینهمه ناله وزاری ندارد،آخر مثل خیلی هابرای مردن برمیگردن.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    11 3
    خیلیا شون هم موفق شدن
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      2 3
      مثلا" ؟
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    عجب بابا
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    7 0
    این حرف ها حقیقت هست چرا بعضی ها ناراحت می شن؟