۳۸ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
زندگی فاطمه معتمدآریا در «تهرانِ سیمین»

مستند «تهرانِ سیمین» که قصه زیست فاطمه معتمدآریا را روایت می‌کند، با حضور این بازیگر تئاتر و سینما و چند چهره فرهنگی و هنری، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «تهرانِ سیمین» به کارگردانی هادی آفریده و براساس طرح و ایده مصطفی کاظمی اسفه، قصه زیست فاطمه معتمدآریا، بازیگر ایرانی در شهر تهران را از کودکی تا به حال روایت می‌کند.

شهر تهران به عنوان بستری برای تولد، رشد و خلق خاطرات جمعی و تاثیری که مکان‌ها و رویدادهای فرهنگی بر روی شخصیت فاطمه معتمدآریا داشته و دارد، موضوع این فیلم مستند بلند است.

فاطمه معتمدآریا در محله مولوی تهران به دنیا آمده و در ۹ سالگی همراه با خانواده به شمیرانات نقل مکان کرده است، در آن سال‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محله نیاوران آغاز به کار کرده بود و این فرصتی بود که با جهان فرهنگ و هنر آشنا شود.

«تهرانِ سیمین» به تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و امین کاظمی با رویکرد اهمیت پرداختن به قصه های شهر تهران ساخته شده است.

در مراسم افتتاح رسمی فیلم که شامگاه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد، از پوستر فیلم به طراحی بهزاد خورشیدی هم رونمایی شد.

فاطمه معتمدآریا، مهسا مجیدی، مصطفی کاظمی‌اسفه، مانلی افشنگ، مهفام کوشش، سیاوش معتمدآریا، حسین علیزاده، سعیده قدس، آتیلا پسیانی، ترانه یلدا، فرهاد خردمند، اسدالله امرایی، حمیدرضا آفریده، روشنک اهرابی، شهرام صارمی، رضا تیموری، سهیل صباحی، امیر رئیسیان، روانبخش صادقی و ... در این مراسم حضور داشتند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =