برکناری مدیرانی که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرایی نکنن

دبیر شورای مشاوران وزرا و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور از برکناری مدیران قانون‌شکن در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران خبر داد و گفت: در صورت عدم اجرای قانون و شکایت ایثارگر از مدیر مربوطه، پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع خواهد و مدیری که از اجرای این مصوبه استنکاف ورزد از کار بیکار خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ دکتر «رضا رحیمی نسب» در همایش مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان البرز از برکناری مدیران قانون‌شکن در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثار گران خبر داد و گفت: در صورت عدم اجرای قانون و شکایت ایثارگر از مدیر مربوطه، پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع و مدیری که از اجرای این مصوبه استنکاف ورزد از کار بیکار خواهد شد.

وی با بیان اینکه خدا را بسیار شاکریم که مسیر خدمتگزاری به ایثارگران عزیز برای ما هموارشده و این رسالت بسیار سنگین به نوعی یک موهبت الهی است که در اختیار ما قرار داده شده است، افزود: مسئولیت امور ایثارگران باید به عنوان وظیفه و مسئولیت اول همکاران در دستگاه‌های اجرایی باشد چرا که کوتاهی‌ها در این زمینه از طرف بنیاد و یا مدیران باعث ضررهای انباشته‌ای می‌شود که گاه و بیگاه شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم سه مسیر شامل: خدمت به ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مردمی کردن و استفاده از ظرفیت‌های ایثارگران را برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به ایثارگران ترسیم کرده است، ادامه داد: ارائه خدمت به ایثارگران نباید به شعار ختم شود بلکه باید اجرایی و عملیاتی شود و مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده ‌دارند.

دبیر شورای مشاوران وزرا و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور با بیان اینکه متأسفانه گاهی شاهد ایجاد تشکل‌هایی هستیم که رودرروی بنیاد قرار می‌گیرند، اظهار کرد: نباید با ایجاد تشکل‌های مشکل‌آفرین، بر سر راه فعالیت‌های بنیاد سنگ‌اندازی شود. بنابراین مشاوران ما باید اهمیت این موضوع را به‌درستی درک کنند چراکه اکنون زمان خدمتگزاری است.

رحیمی نسب به موضوع اجرای طرح سپاس و ضرورت اجرای آن اشاره کرد و گفت: مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی باید مدیران را به دیدار خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران ببرند زیرا این امر باعث ایجاد روحیه و انگیزه مضاعف در راستای خدمت در آنها خواهد شد.

این مقام مسئول بابیان اینکه اعتبار مورد نیاز بنیاد شهید برای اجرای برنامه‌های موردنظر بسیار کمتر از بودجه مصوب بنیاد است، افزود: سال گذشته اعتبار مورد نیاز ما برای اجرای برنامه‌های بنیاد شهید مبلغ 130 هزار میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 21 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که فاصله بسیار زیادی با اعتبار مورد نیاز ما داشت. بنابراین مشاوران امور هماهنگی ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی باید در راستای کمک به بنیاد جهت تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها، با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه متبوع خود یاری‌رسان ما باشند.

دبیر شورای مشاوران وزرا و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور به موضوع قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اشاره کرد و گفت: این قانون مصوب مجلس است و دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان متولی امر نباید در اجرای قانون کوتاهی کنند چراکه در صورت عدم اجرای قانون و شکایت ایثارگر از مدیر مربوطه، پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع خواهد شد و مدیری که از اجرای این مصوبه استنکاف ورزد از کار بیکار خواهد شد.

برکناری مدیرانی که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرایی نکنن

رحیمی نسب با اشاره به اینکه باید مردمی کردن و استفاده از ظرفیت‌های ایثارگران در مشاغل اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: ما 5 میلیون ایثارگر در کشور داریم که در بین آنها مدیران نخبه و زیادی وجود دارند که می‌توانند مسئولیت‌های سنگینی بر عهده بگیرند اما گاه شاهد تبعیض‌هایی در انتصابات هستیم که مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید وارد عمل شده و نسبت به احقاق حقوق ایثارگران عزیز اقدام کنند.

وی اظهار کرد: وجود مدیران متعهد و کارآمد در بنیاد شهید باعث شده که در این نهاد انقلابی ما کمتر شاهد تخلفات مالی و یا اداری باشیم بنابراین لازم است که مدیران دستگاه‌های اجرایی در شرایط برابر از ایثارگران در پست‌های مدیریتی استفاده کنند که قطعاً ثمرات و نتایج بسیار سازنده‌ای در پی خواهد داشت.

دبیر شورای مشاوران وزرا و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور به موضوع ضرورت تکریم ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا اشاره کرد و گفت: تکریم و تعظیم رهبر انقلاب و یا سردار محبوب دل‌ها «قاسم سلیمانی» در برابر خانواده معظم شهدا نشانگر اهمیت این موضوع است و ما نیز در این راستا طرح «سلام شهید» را به‌منظور تکریم خانواده‌های شهدا در دست اقدام داریم که قرار بود سال گذشته این طرح اجرا شود که بنا به دلایلی به امسال موکول گردیده و امیدواریم در راستای این طرح، بازدید و قدردانی از 130 هزار خانواده شهید اجرایی شود.

رحیمی نسب بابیان اینکه در اجرای این طرح مشاوران هماهنگی امور ایثارگران باید تلاش مضاعفی داشته باشند، تاکید کرد: مشاوران هر یک از دستگاه‌های اجرایی در راستای این طرح باید بازدید از چند خانواده شهید در روز «گرامیداشت یاد شهید» را در دستور کار قرار دهند البته برابر قانون 1 درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی و 5 درصد بودجه فرهنگی آنها و نیز 3 درصد بودجه بانک‌ها و کارخانجات بخش خصوصی باید به طرح سپاس اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل 21 مورد فعالیت مشاوران امور ایثارگران به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده که امیدواریم با جدیت مشاورین و اجرای این دستورالعمل بتوانیم در راستای تکریم ایثارگران و ارج نهادن به این سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی گام‌های مؤثرتری برداریم.

لازم به توضیح است پس از سخنرانی دبیر شورای مشاوران وزرا و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور، وی در جلسه پرسش و پاسخ به سوالات حاضران در همایش پاسخ و توضیحاتی ارائه کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =