قدردانی امیرعبداللهیان از موضع روسیه در قبال برجام

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در خصوص مسائل روابط دو جانبه، منطقه ای و بین المللی و آخرین وضعیت گفتگو برای لغو تحریم ها تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرآنلاین، امیرعبداللهیان به مصوبه اخیر هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران درباره موافقتنامه های فرهنگی و امنیت اطلاعاتی بین دو کشور و ارسال آن برای تصویب در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از تصویب این اسناد در طرف روسیه‌ای استقبال کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تبیین مواضع کشورمان در مخالفت با کاربرد ابزار جنگ و تحریم، بر حمایت تهران در برقراری آتش بس و بازگشت به میز مذاکره تاکید کرد.

وی اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران بر اساس روابط ممتاز با روسیه از هر تلاش دیپلماتیک برای حل مناقشه اوکراین حمایت می کند و آمادگی برای میانجیگری و کمک به حل و فصل این‌ بحران را دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم ها در وین گفت، اگر آمریکایی ها منطقی عمل کنند، توافق هسته ای در دسترس خواهد بود. وی همچنین خواستار ابتکار عمل همه طرف ها در این خصوص شد.

امیرعبداللهیان بر اراده جدی تهران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار و البته با رعایت خطوط قرمز تاکید کرد و موضع مثبت روسیه در حمایت از توافقی که مورد تایید ایران باشد را ستود.

طرفین در این تماس تلفنی آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مناسبات تهران و مسکو را حائز اهمیت خواند.

لاوروف با تاکید بر این که اولویت روسیه نیز، اجرایی شدن اسناد امضاء شده میان دو کشور است خاطرنشان کرد، مسائل هماهنگی بین دستگاهی را تا حصول نتیجه شخصا پیگیری و دنبال خواهد کرد.

سرگئی لاوروف بر تداوم حمایت روسیه از حصول توافق و تلاش های مسکو برای نیل به یک توافقی عادلانه در راستای تحقق منافع و مطالبات طرف ایرانی تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از مواضع غیرسازنده آمریکا و غرب، آخرین تحولات اوکراین را تبیین و از هرگونه ابتکاری برای توجه اوکراین به مذاکره استقبال کرد و نقش ایران را در این راستا سازنده خواند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =