۱۰۵ اثر تاریخی در موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس به نمایش گذاشته شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از به نمایش در آمدن ۱۰۵ اثر تاریخی مربوط به قرون میانی اسلام خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین، «سهراب بناوند»، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ظهر امروز در حاشیه بازدید از موزه مردم شناسی خلیج فارس در جمع خبرنگاران گفت: امروز به مناسبت روز ملی جمعیت و با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بازدید از موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس برای خانواده‌ها رایگان است. خانواده‌ها می‌توانند امروز به طور رایگان از این موزه بازدید و آثار تاریخی استان در قرون مختلف را مشاهده کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: این موزه با زیربنای دو هزار و ۴۰۰ متر مربع و در سه طبقه احداث شده که در طبقه همکف علاوه بر فضای عمومی، دارای فضاهای خدماتی، کتابخانه تخصصی و نمایشگاه نیز هست. وی تصریح کرد: در طبقات بعدی بخش‌های مختلفی مانند بازار سنتی، آزادسازی هرمز از دست نیروهای پرتغالی و بخش صید و صیادی مردمان جنوب و باستان‌شناسی قرار گرفته است.

بناوند گفت: ما همچنین به مناسبت هفته میراث فرهنگی هم یک نمایشگاه مرتبط با آثار قرون میانی اسلام افتتاح کرده‌ایم که علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه نیز بازدید کنند. وی افزود: در این نمایشگاه ۱۰۵ اثر تاریخی بر اساس یافته‌های باستان‌شناختی از مسجد دومحرابه کنگ، محله قلعه جزیره هرمز و شهر حریره کیش در معرض دید عموم قرار گرفته است که شامل ظروف سفالی و تزئینات وابسته به معماری شهر حریره کیش است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته از ۲۸ اردیبهشت لغایت ۳ خردادماه پذیرای علاقمندان به باستان شناسی است، علاقمندان صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =