خطیب جمعه شاهرود: فرزندآوری امنیت آینده کشور را تضمین می‌کند / ۵۰ سال آینده برای پاسداری از مرز و بوم ایران باید سرباز از کشورهای دیگری بیاوریم

ایرنا نوشت : امام جمعه شاهرود با بیان اینکه فرزندآوری امنیت آینده کشور را تضمین می‌کند، گفت: ملت ایران و امت اسلام مسئله پیری و کم‌شدن جمعیت را خطر جدی محسوب کنند.

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه افزود: امروزه همه کارشناسان جمعیت شناسی و حتی آنهایی که با دین، انقلاب و ارزش‌ها کاری ندارند از آینده جمعیت کشور که رو به پیری و کم‌شدن پیش می‌رود ابراز نگرانی می کنند.

وی با بیان اینکه امنیت آینده کشور در گِرو تکثیر و جوانی جمعیت است، تصریح کرد: اگر رشد جمعیت به سیر نزولی خود ادامه دهد ۵۰ سال آینده باید برای پاسداری از مرز و بوم کشور سرباز از کشورهای دیگری بیاوریم که به یقین آنان نمی‌توانند امنیت ما را تامین کنند.

امینی به فراخوان کشورهای اروپایی برای پذیرفتن کارگر از دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: اروپاییان نتیجه تبلیغات اشتباه خود مبنی بر فرزند کمتر زندگی بهتر را شاهد هستند که امروزه باید برای چرخاندن اقتصاد خود از جمله کشاورزی و دامداری به کارگر بیگانه التماس کنند.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه دولت و مجلس باید نسبت به فرزندآوری از خانواده‌ها حمایت‌ بیشتری انجام دهند، اظهار داشت: کسی که فرزند بیشتری دارد باید با حمایت‌های مسوولان در رفاه بیشتری قرار گیرد.

امام‌جمعه شاهرود: فرزندآوری امنیت آینده کشور را تضمین می‌کند

بیشتر بخوانید:

وی به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: امروز مردم باید با مسوولان همراهی کنند و به حرف بدخواهان نظام و کشور گوش ندهند تا دست قاچاقچیان کالاهای اساسی با اجرای این طرح کوتاه شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه یکی از راه‌های جداشدن معیشت مردم از فراز و نشیب قیمت دلار، اصلاح هدفمندی یارانه‌ها است، تصریح کرد: دولت باید نظارت بر بازار را به صورت جدی ادامه دهد تا با کمک مردم از این دوران گذر و به ثبات اقتصادی دست یابیم.

به گفته وی، دولت باید برای زیر پوشش قراردادن جاماندگان از دریافت یارانه اقدام‌های فوری انجام دهد.

امینی در بخشی دیگر از سخنان خود به فعالیت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: مرزبانی از اعتقادات دینی در دوران غیبت امام زمان(عج) بر عهده حوزه‌های علمیه است که در این راستا خانواده‌ها باید فرزندان مستعد خود را برای فراگیری دانش دینی و علمی به این نهاد بفرستند.

امام جمعه شاهرود به شیطنت‌های دشمنان در لبنان و عراق مبنی بر ایران هراسی اشاره کرد و اظهار داشت: هر دو ملت می‌دانند ایران در کنار آنها خون داده است و ما به مانند دیگر کشورها به دنبال دست اندازی به منابع آنان نیستیم.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =