کشف 20تن شکر احتکارشده در قزوین

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: 20تن شکر از یک انبار در حومه شهر قزوین کشف و پرونده جهت رسیدگی بیشتر به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا حسن‌پور، سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: در پی ارسال گزارش پلیس امنیت اقتصادی در مورد کشف 20تن شکر از یک انبار در حومه شهر قزوین، پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

او ادامه داد: شعبه ویژه پس از رسیدگی با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز دانست و متهم را علاوه بر الزام به عرضه کالا در شبکه توزیع به نرخ مصوب به پرداخت بیش از 15میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قزوین اظهار کرد: همچنین یک واحد صنفی که اقدام به خرید و فروش 400کیلو شکر بر خلاف ضوابط و مقررات صنفی کرده بود را به 200میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

حسن‌پور اشاره‌ای به مصوبه سران سه‌قوه در خصوص افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی کرد و گفت: این مصوبه علاوه بر افزایش ۵برابری مجازات‌های نقدی، اختیاراتی را در جهت تعطیلی و نصب پارچه برای واحدهای صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی داده است.

این مقام مسئول افزود: همراهی کسبه و بازاریان را باعث حفظ آرامش بازار و کاهش فشار به مردم بیان کرد و ادامه داد: با تعداد کمی از افراد سودجو نیز برخوردهای قاطع و بازدارنده‌ای شده و امیدواریم با بروز آثار مثبت اجرای این طرح، شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

حسن‌پور در رابطه با تعطیلی برخی از نانوایی‌های سطح استان گفت: تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها و کم‌کردن ساعت کاری از مصادیق اخفا و امتناع از عرضه کالا بوده و شامل مجازات‌های سنگین نقدی و نصب پارچه و یا حتی تعطیلی می‌شود.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان در خصوص فروش غیرقانونی سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز هشدار داد و اظهارکرد: با عرضه خارج از شبکه آرد به‌شدت برخورد می‌شود و خاطیان تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی نیز مجازات می‌شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =