استعلام و پرداخت خلافی خودرو فوری و آنلاین در سال ۱۴۰۱

وضع و اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی برای ایجاد نظم در ترددهای شهری و بین شهری است تا همه افراد بتوانند با برقراری نظم باخیال آسوده رفت و آمد داشته باشند.

در صورت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با جریمه پلیس مواجه خواهید شد. به طور مثال عدم رعایت طرح‌های شبانه در زمان شیوع کرونا با جریمه همراه است و در صورت عدم پرداخت جریمه، میزان خلافی خودرو خود را افزایش خواهید داد. به طور حتم جریمه از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای ایجاد اهرم فشار است تا برخی از افرادی که به قوانین احترام نمی‌گذارند، احتیاط بیشتری کنند. عدم خریداری بیمه شخص ثالث هم یکی دیگر از قوانینی است که با جریمه همراه خواهد بود. امروزه موبایل به عنوان پرکاربردترین ابزاری است که در دسترس همه قرار دارد. از گوشی های ساده گرفته تا هوشمند، امکان مشاهده و استعلام خلافی خودرو را دارند. در قدیم شاید راحت ترین راه برای دریافت و مشاهده خلافی خودرو مراجعه به پلیس+۱۰ بود اما با رشد و توسعه اپلیکیشن ها و بهبود خدمات راهور، روش های بهتر و ساده تری برای استعلام خلافی خودرو به وجود آمده است. در ادامه چند روش را با هم بررسی می کنیم.

در این متن درباره مزیت‌های بیمه شخص ثالث و چگونگی استعلام خلافی خودرو توضیحاتی خواهیم داد تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث یکی از متداول‌ترین بیمه‌نامه‌ها است که سهم فروش زیادی در صنعت بیمه دارد. همچنین این بیمه‌نامه اجباری بوده و تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی باید این بیمه‌نامه را خریداری کنند. در صورت عدم خریداری بیمه شخص ثالث با توقیف خودرو و جریمه مواجه خواهید شد و همچنین در صورت عدم پرداخت جریمه میزان خلافی خود را افزایش خواهید داد. بهتر است بدانید که در خرید و فروش ماشین، خلافی خودرو اولین موردی است که بررسی می‌شود و حائز اهمیت خواهد بود.

سوالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که چرا باید بیمه شخص ثالث اجباری باشد و این بیمه‌نامه را خریداری کرد؟

شخص ثالث در بیمه‌نامه به کسی گفته می‌شود که در حادثه رانندگی دچار حادثه شده و بیمه‌گر تا سقف تعهدات خود، خسارت‌های وارد شده به شخص یا اشخاص ثالث را جبران خواهد کرد. در حقیقت این بیمه‌نامه به شخص اول بیمه‌گزار، به شخص ثانی شرکت بیمه و به فرد زیان دیده در حادثه رانندگی، شخص ثالث می‌گوید. افراد با خریداری بیمه شخص ثالث می‌توانند خسارت‌های به وجود آمده در حادثه را برای اشخاص ثالث جبران کنند و نگرانی برای پرداخت خسارت نداشته باشند.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا همان خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می دهد و بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌نامه شخص ثالث است.

خسارت مالی: خسارت‌هایی که به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث.چنین خسارت هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می شود.

خسارت بدنی: خسارت های جانی اشخاص ثالث که شامل فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه با موضوع بیمه باشد. خسارت بدنی پرداختی یا همان دیه یا ارش (دیه ای که مقدار آن در شرع مقدس مشخص نشده است) به نوع صدمه بدنی مانند شکستگی، نقص عضو و از کار افتادگی جزئی یا کلی ـ موقت یا دائم ـ دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث بستگی دارد. به شما مطالعه راهنمای پوشش‌های بیمه شخص ثالث ماشین و سقف تعهدات مالی و جانی این بیمه خودرو را پیشنهاد می‌کنیم.

بیمه شخص ثالث چیست

مبلغ دیه سال ۱۴۰۱

مبلغ دیه در ابتدای هر سال و با اعلام قوه قضاییه مشخص می‌شود. سپس بیمه مرکزی این مبلغ را به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کرده تا سقف تعهدات جبران خسارت مشخص شود. مبلغ دیه کامل یک مرد مسلمان در ماه‌های حرام با ماه‌های عادی تفاوت دارد. در سال ۱۴۰۱ مبلغ دیه با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ مواجه بود و در ماه‌های حرام معادل ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین حداقل تعهدات مالی در بیمه شخص ثالث برای سال ۱۴۰۱ مبلغی معادل ۲۰ میلیون تومان است.

چند نوع جریمه رانندگی داریم؟

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، اگر جریمه‌های رانندگی خودروی خود را پرداخت نکنید، باید در تحت عنوان خلافی خودرو این مبالغ را پرداخت کرد. در هر صورت جریمه اعمال شده برای شما باید پرداخت شود و اگر این موضوع زمان‌بر باشد و از تاریخ آن گذشته باشد، با جریمه بیشتر هم مواجه خواهید شد. این موضوع برای عدم خریداری بیمه شخص ثالث هم صدق می‌کند. حال بهتر است با انواع جریمه‌های قانون راهنمایی و رانندگی آشنا شوید. این جریمه‌ها عبارتند از:

· جریمه تسلیمی: در این نوع جریمه پلیس راهنمایی و رانندگی، برگه جریمه را به راننده خاطی تحویل خواهد داد.

· جریمه الصاقی: در جریمه الصاقی، پلیس راهنمایی و رانندگی خودرو پارک شده را که در محل پارک ممنوع رویت کرده، جریمه خواهد کرد و برگ جریمه را به ماشین الصاق می‌کند.

· جریمه دوربینی: جریمه دوربینی جزو جدیدترین نوع ثبت جرائم رانندگی است و در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها کاربرد بیشتری دارد. در حقیقت دوربین‌ها در سطح خیابان‌ها و مسیرهای پرترافیک نصب شده و در صورت تخلف، خودرو را جریمه کرده و عکس ثبت شده را برای مالک خودرو ارسال خواهد کرد.

· جریمه دوبرگی: در جریمه دو برگی، پلیس راهنمایی و رانندگی، راننده خاطی را به دلیل عدم توجه به دستور توقف پلیس علاوه ‌بر جریمه نقض قوانین راهنمایی و رانندگی که شامل برگ اول خواهد بود، نیز جریمه خواهد کرد که شامل برگ دوم خواهد بود.

چگونه می توان خلافی خودرو را استعلام گرفت

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

تمامی ‌راننده‌ها و صاحبان خودرو اطلاع دارند که برای پرداخت جریمه‌های خود به مدت ۶۰ روز مهلت پرداخت خواهند داشت و در صورت عدم پرداخت این جریمه‌ها، مبلغ افزایش پیدا کرده و باید دوبرابر جریمه پرداخت کنند. همچنین اگر خلافی خودرو بیش از ۱ میلیون تومان باشد با تشخیص و دستور پلیس راهنمایی و رانندگی، خودرو متوقف شده و با پارکینگ منتقل می‌شود. برای اینکه بدانید میزان خلافی خودرو شما چقدر است روش‌های مختلفی وجود دارد که به شرح زیر است:

مراجعه حضوری به مراکز پلیس ۱۰+:

در این روش با مراجعه حضوری به پلیس ۱۰+ می‌توان خلافی خودرو را استعلام کرد و از طریق دستگاه‌های خودپرداز این مبالغ را پرداخت کرد.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با تماس تلفنی:

در این روش با برقراری تماس با سامانه تلفنی گویای راهبر ناجا به شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸ می‌توانید از جریمه‌های خود مطلع شوید.

است.

استعلام جرایم اتومبیل با موبایل و کد USSD (استعلام جریمه بدون نیاز به اینترنت)

برای گرفتن خلافی خودرو با موبایل مراحل زیر را باید طی کنید:

الف) کد استعلام خلافی خودرو با موبایل برابر با #۱۱۰* است که باید شماره گیری کنید.

· خدمات قابل ارائه

· خدمات در دست اقدام

اگر می‌خواهید میزان خلافی ماشین را ببینید، باید عدد یک را انتخاب و ارسال نمایید.

ب) در مرحله بعدی، گزینه استعلام خلافی خودرو ارائه می‌شود که برای دریافت خلافی خودرو باید عدد یک را انتخاب و ارسال نمایید.

ج) با دریافت درخواست درج کدVIN، شماره ۱۷ رقمی پشت کارت خودروی خود را وارد کنید. در زمان وارد کردن کد، زبان کیبورد گوشی‌تان باید انگلیسی باشد.

د) حالا مبلغ جرایم خلافی خودرو را می‌بینید که در مراحل بعد می‌توانید میزان جریمه را پرداخت و تسویه نمایید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیوه های پرداخت جرایم خودرو به راهنمای خلافی خودرو و ماشین مراجعه نمایید.

خلافی خودرو از طریق پیامک:

در این روش کافی است که کد VIN کارت خودرو خود را همراه داشته باشید و به شماره پیامکی خلافی خودرو پیامک ارسال کنید. نتیجه استعلام خلافی خودرو برای شما ارسال خواهد شد.

استعلام از طریق سایت پلیس راهور:

در این روش استعلام می‌توانید به سایت پلیس راهور راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده و بر روی گزینه خدمات کلیک کنید تا استعلام میزان تخلف رانندگی را مشاهده کنید.

پرداخت خلافی با اپلیکیشن‌های موبایلی:

برای راحتی افراد و افزایش سرعت پرداخت خلافی و استعلام، می‌توان از اپلیکیشن‌های موبایلی هم استفاده کرد.

ارتباط بیمه شخص ثالث و خلافی خودرو

به طور کلی خرید بیمه شخص ثالث برای تمام وسایل نقلیه زمینی اجباری است و در صورت عدم خریداری این بیمه‌نامه با جریمه مواجه خواهید شد. حال اگر پلیس راهنمایی و رانندگی خودروی شما را توقیف کند و با استعلام خلافی خودرو متوجه شود که میزان خلافی شما زیاد است، علاوه بر جریمه عدم خریداری بیمه ثالث باید مبلغ خلافی را هم پرداخت کنید تا خودروی شما آزاد شود. با توجه به اینکه بیشتر افراد زمان کافی برای خرید حضوری بیمه ثالث ندارند می‌توانند از بیمه دات کام برای خرید انواع بیمه استفاده کنند. بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های آنلاین برای تهیه انواع بیمه‌نامه است. کافی است که به صفحه اصلی وب سایت بیمه دات کام bimeh.com مراجعه کرده و بعد از استعلام و مقایسه شرکت‌های بیمه‌ای مختلف، بیمه شخص ثالث خود را خریداری کنید.

با بیمه دات کام محدودیت مکانی و زمان ندارید، همچنین در هر ساعت از شبانه روز و از هر شهری شرایط خرید بیمه فراهم شده است. مجموعه بیمه دات کام با دریافت اطلاعات بیمه‌ای شما و بررسی‌های لازم، بیمه‌نامه صادر شده را به صورت رایگان به آدرس مورد نظر شما ارسال خواهد کرد. همچنین کارشناس‌های بیمه‌ای در این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته آماده مشاوره رایگان و تخصصی به شما عزیزان هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =