پرونده نزاع چند نوجوان زیر ۱۸سال قزوینی منجربه صلح شد

به همت مرکز صلح و سازش کانون وکلای دادگستری قزوین در سه ماه گذشته بالغ بر۶پرونده کیفری که متهمان آن کودکان زیر ۱۸سال بودند به صلح و سازش منتهی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فریبا رضایی، رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: یک طفل زیر ۱۸سال قزوینی که به اتهام درگیرشدن با افراد با سلاح سرد در زندان به سر می‌برد، پس از وصول درخواست وکیل تسخیری و تشکیل پرونده با پیگیری مرکز صلح‌وسازش کانون وکلای دادگستری قزوین، از بند زندان رها و پروندۀ وی مختومه شد.

او با بیان اینکه کودکان سرمایه‌های عظیم و ارزشمند بالقوه در جامعه هستند، اظهار کرد: محکومیت کیفری زودهنگام برای اطفال و نوجوانان موجب خشکیدن ریشه‌های اخلاق‌مداری و خودباوری در وجود آن‌ها می‌شود که در بزرگسالی آثار بسیار مخربی را برای شخص و جامعه به همراه دارد.

رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین افزود: حل‌وفصل دعاوی از طریق سازش و خارج از محکمه باعث پرورش و نهادینه شدن روحیه صلح و دوستی، گذشت و بخشش بین افراد جامعه می‌شود که عملی بسیار پسندیده و در دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید بسیار شده است.

رضایی ادامه داد: مصالحه افراد در مراجع غیرقضایی باعث ندامت و پشیمانی قلبی افراد از عمل ارتکابی و ازبین‌رفتن کینه و عداوت بین افراد شده و این امر رابطه تنگاتنگ با ایجاد امنیت و صلح پایدار در جامعه دارد.

رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: وکلای کانون قزوین در سال گذشته در بیش از ۱۵۰۰پرونده تسخیری و معاضدتی اعلام وکالت و شهروندان کم‌بضاعت را در سطح استان قزوین مورد دفاع قرار داده‌اند.

کانون وکلای دادگستری استان قزوین در سال گذشته ۲۰هزار نفر ساعت مشاوره حقوقی رایگان در محاکم سطح استان ارائه گردیده است همچنین شبکه وکلای داوطلب این کانون در زندان مرکزی قزوین، کانون اصلاح و تربیت و شعبه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارائه مشاوره حقوقی رایگان پرداختند.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =