خبر مهم سخنگوی سازمان هدفمندی برای جاماندگان/ جزییات ثبت‌نام جدید یارانه‌ها

تسنیم نوشت: سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه قطعا زمان ثبت‌نام یارانه‌ها تمدید خواهد شد، گفت: فردی که یارانه بگیر بوده و ازدواج کرده، باید به پلیس به علاوه۱۰ مراجعه کند و پس از آن سرپرست خانوار باید حسابی را به عنوان حساب رفاهی به بانک اعلام کند.

سیده طیبه حسینی در خصوص افراد مجردی که قصد تفکیک خانوار خود را دارند، گفت: مجردینی که از ابتدای طرح فدهمندسازی یارانه تا امروز یارانه دریافت نکرده‌اند یا اینکه در سال‌های قبل یارانه آنها حذف شده است میتوانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: مجردینی که خانوار آنها یارانه دریافت می‌کرده و یا اینکه تا اردیبهشت ماه امسال یارانه دریافت می‌کردند اما حذف شدند، نمی‌توانند ثبت نام کنند. این اقدام صرفا برای افرادی است که یارانه دریافت نمی‌کردند و یا اینکه در سال‌های گذشته یارانه آنها قطع شده است. در حال حاضر زمینه لازم برای ثبت نام این افراد فراهم نشده است و اولویت ثبت نام سازمان هدفمندی یارانه‌ها بر روی ثبت نام جامانده‌ها است.

خانواده‌های جدید حساب رفاهی خود را مشخص کنند

حسینی در پاسخ به سوالی در مورد ثبت‌نام افرادی که خانوار آنها دچار تغییر شده است، گفت: کسی که یارانه بگیر بوده و به طور مثال ازدواج کرده است، باید به پلیس به علاوه 10 مراجعه و مدارک لازم را ارائه کند تا از خانواده پدری جدا شود. پس از این مرحله سرپرست خانوار حسابی را در بانک افتتاح می‌کند.

وی با بیان اینکه این افراد باید به بانک اعلام کنند که این شماره حساب را به عنوان شماره حساب رفاهی آنها در سامانه ثبت کند، گفت: از آنجایی که این افراد یارانه بگیر بودند دیگر بررسی شرایط در مورد آنها انجام نخواهد شد. اما کسانی که از سوی خانواده پدری یارانه دریافت نمی‌کردند، دیگر نیازی به مراجعه به پلیس به علاوه 10 ندارند و سرپرست خانواده ضمن ثبت نام، همسر خود را به عنوان فرد تحت تکفل ثبت می‌کند.

زمان ثبت‌نام یارانه‌ها قطعا تمدید خواهد شد

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص احتمال تمدید زمان ثبت نام برای متقاضیان یارانه گفت: قطعا این زمان تمدید خواهد شد. حتی اگر بلافاصه پس از اتمام فاصله زمانی که امروز به اتمام می‌رسد، زمان ثبت نام تمدید نشود، قطعا در بازه زمانی پیش رو مجددا سامانه باز، و امکان ثبت نام فراهم خواهد شد.

افرادی که تغییر خانواده آنها قطعی است نیازی برای مراجعه به فرمانداری ندارند

وی در پاسخ به سوالی در مورد علت مراجعه برخی افراد به بخشداری‌ها گفت: افراد باید برای تغییرات خانوار و مواردی که مربوط به ازدواج و طلاق است باید به دفاتر پلیس به علاوه 10 مراجعه کنند اما در برخی موارد مانند حزانت، کفالت و قیومیت نیاز به نامه فرمانداری وجود دارد.

حسینی تاکید کرد: فرمانداری به افراد نامه‌ای می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند به پلیس به علاوه 10 مراجعه کنند و تغییرات مورد نظر را اعلام کنند چرا که فرمانداری‌ها امکان اعمال تغییرات را ندارند، اما کسی که قطعا ازدواج کرده و یا قطعا طلاق گرفته است، دیگر نیازی به مراجعه به فرمانداری‌ها یا بخشداری‌ها ندارد.

وی در انتها گفت: کلیه افرادی که از ابتدا یارانه دریافت نکردند یا اینکه تا ابتدای اردیبهشت 1401 یارانه دریافت نمی‌کردند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام خود را انجام دهند.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    همه حالتها رو گفت غیر از اینکه یک پسر مجرد از طریق پدرش یارانه میگرفته، اما با دختری ازدواج کرده که یارانه نمیگرفته. حالا اگر بخواهند هر دو یارانه بگیرند معلوم نیست چکار باید بکنند چون سرپرست امکان ثبت نام در my.gov.ir را ندارد و دختر هم اطلاعاتش در hemayat....نیست که پلیس +10 او را با پسر در یک خانوار جدید تعریف کند. تنها پسر میتواند یارانه اش را با مراجعه به پلیس+10 از پدرش جدا کند اما برای یارانه همسرش هیچ راهی پیش بینی نشده