یادواره شهدای روحانی و طلبه چهارمحال و بختیاری برگزار شد

یادواره شهدای روحانی و طلبه استان چهارمحال و بختیاری و بزرگداشت روحانیون شهید جامعه عشایری کشور در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر گفت: در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۴ هزار روحانی شهید کشور به میزبانی شهرمقدس قم که چهارم خردادماه برگزار می شود، امروز یادواره 81 شهید روحانی و طلبه استان چهارمحال و بختیاری و 70شهید روحانی جامعه عشایری کشور در مجتمع لاله شهرکرد برگزار ‌شد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام ) افزود: در این مراسم معنوی آیت الله علیرضا اسلامیان نماینده مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، استاندار، جمعی از خانواده معظم شهدای روحانی، اساتید حوزه های علمیه و جمعی از روحانیون و طلاب حضور داشتند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس روحانیون با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل علاوه بر اقدامات رزمی و تبلیغی به تبیین حقانیت دفاع مقدس و بصیرت‌افزایی و شکل دادن معنویت در جبهه می‌پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر افزود: شهید حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی قلی‌زاده از شهدای مدافع حرم استان به عنوان شهید شاخص روحانی کشور معرفی شده است.

گفتنی است؛ آیت الله اسلامیان نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری و غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری بعد از خیرمقدم توسط سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم یادواره به ایراد سخن پرداختند.

نقش روحانیت در دفاع مقدس

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس و در کنار رزمندگان اسلام کارنامه درخشانی است

سردار علی‌محمد اکبری در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای روحانی، تصریح کرد: نقش روحانیت مختص به دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیست؛ بلکه روحانیت از قبل از انقلاب و در طول تاریخ اسلام در صحنه های مختلف حاضر بودند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با یادآوری نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، افزود: نقش روحانیت در دفاع مقدس و در کنار رزمندگان اسلام کارنامه درخشانی است.
سردار علی محمد اکبری گفت: بصیرت افزایی و روشنگری و تقویت معنویت در جبهه ها مرهون نقش بسزای روحانیت بود.

وی با یادآوری وقوع بیش از ۲۸جنگ و فتنه در کشور بعد از انقلاب اسلامی، نقش روحانیت در مقابله با این فتنه ها را بی بدیل دانست و افزود: یکی از این عرصه‌های پیکار دفاع از حرم‌ آل‌الله است که روحانیون در این عرصه شهدایی را تقدیم اهل‌بیت(علیهم السلام) کرده‌اند و روحانی مدافع حرم شهید محمدعلی قلی‌زاده از استان چهارمحال و بختیاری نیز در این راه به فیض شهادت نائل شده است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام ) با تصریح اینکه یادواره شهدای روحانی استان ذیل کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید جامعه روحانیت کشور که چهارم خردادماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد برپا شده است، ادامه داد: آمار ۸۱ نفری شهدای روحانی استان نسبت به جمع قلیل روحانیون که در آن زمان در استان حضور داشتند، بسیار بالا و قابل ملاحظه است.
سردار اکبری گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید جامعه روحانیت کشور و ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور، اقداماتی در استان انجام شده و در دستور کار است که از جمله می‌توان به سرکشی از تک‌تک خانواده‌های شهدای روحانی استان اشاره کرد که هیات‌هایی از مسئولان ارشد استان، فرماندهان سپاه و بسیج، روحانیون و اساتید حوزه در منازل شهدا حضور یافته و خانواده‌های آنان را تجلیل کردند.

وی همچنین از برپایی غرفه آثار شهدای روحانی استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاهی به همین منظور در حاشیه کنگره ملی ۴هزار روحانی شهید در شهر مقدس قم خبرداد و از بسیج اساتید و طلاب استان و دست اندرکاران این مراسم های معنوی تشکر کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =