دستگیری کلاهبردار 300 میلیارد ریالی در محمودآباد مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار 300 میلیاردی توسط پلیس آگاهی شهرستان محمودآّباد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، سردارمرتضی میرزایی، اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مراجع انتظامی شهرستان محمودآباد مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط فردی ناشناس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی محمودآباد متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: متهم که اهل یکی از شهرستان های همجوار بوده است، با شناسایی بیماران مبتلا به اعتیاد در مراکز درمانی اقدام به دریافت دسته چک بانکی به نام آنان و خرید کالا با استفاده از آن می کرد.
سردار میرزایی، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تا کنون به کلاهبرداری 300 میلیارد ریالی از 13 نفر از مردم در سایر استان های کشور اعتراف کرد. این مقام انتظامی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد به مردم توصیه کرد: ضمن عدم اعتماد به افراد ناشناس و عدم دریافت چک و سایر اوراق بهادار از آنان در انجام معاملات، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
کشف 400 تن برنج احتکاری در جویبار
جانشین انتظامی استان مازندران نیز از کشف 400 تن برنج احتکار شده به ارزش 280 میلیارد ریال از یک انباری در شهرستان جویبار خبر داد. سرهنگ " سید موسی حسینی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در سطح بازار و جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، ماموران انتظامی از وجود یک انبار برنج در سطح شهر مطلع و موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی و همکاری اداره جهاد کشاورزی و جرائم اقتصادی استان، در بازرسی از این انبار موفق به کشف 400 تن برنج احتکاری شدند.
جانشین انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد و با توجه به محرز بودن احتکار، محل مورد نظر پلمب و مقدار برنج احتکار شده تحویل اداره جهاد کشاورزی شد. حسینی با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالای مکشوفه 280 میلیارد ریال برآورد شد، خاطرنشان کرد: پلیس به همه کسانی که با احتکار کالاهای اساسی قصد برهم زدن امنیت روانی و آرامش مردم را دارند برابر قانون با قاطعیت تمام برخورد می‌کند.
کشف میلیاردی انبار احتکاری مواد غذایی در کلاردشت
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از کشف 20 تن برنج و یک تن و 700 کیلوگرم قند احتکاری از یک انبار در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ مصطفی اکبرنژاد افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در انباری در شهرستان کلاردشت احتکار برنج و قند کرده است، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. مأموران در ادامه با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی صورت گرفته، 20 تن برنج و یک تن و هفتصد کیلوگرم قند احتکارشده کشف و با دستور قضایی انبار مورد نظر پلمپ و پرونده به مرجع قضایی ارجاع گردید.
فرمانده انتظامی کلاردشت تصریح کرد: ارزش ریالی برنج و قند مکشوفه احتکار شده 6 میلیارد ریال می باشد. اکبرنژاد در پایان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت های غیرقانونی، اقتصادی اقلام اساسی، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
48
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =