۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۲

ایرنا نوشت:

پایگاه اطلاع رسانی صدای روسیه گزارش داد که 'ون جیابائو' عضو ارشد شورای دولتی چین از آمادگی این کشور برای توسعه همکاری نفتی با عراق خبر داد.

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از صدای روسیه، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که ون جیابائو آمادگی کشورش را برای همکاری درازمدت با عراق مورد تاکید قرار داده است.
بنابر این گزارش، دولت چین اعلام کرده است که از شرکت های نفتی این کشور در برقراری روابط دوجانبه با عراق در زمینه نفت و گاز حمایت می کند.
صدای روسیه به نقل از سایت وزارت خارجه چین گزارش داد مقامات دو کشور در جریان دیدار نوری المالکی نخست وزیر عراق از پکن همکاری درخصوص پژوهش، کشف و استخراج نفت
را مورد تاکید قرار داده اند.
براساس این گزارش، چین تصمیم دارد علاوه بر همکاری در احداث زیرساختهای اقتصادی عراق به این کشور کمک کند و بدهی بغداد به پکن را نیز کاهش دهد.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منتظر IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    در عراق ایران کوچکترین بازیگر است البته گروهای سیاسی عراق از ایران بعنوان سنگ امتیاز گیری از امریکا و نیز منبع مناسب و بی شعوری برای تامین مالی بدون بازگشت حساب میکنند ولاغیر
  • ايراني IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    در صورت كوچك ترين مطالعه اي در احوال عراق متوجه مي شويم كه ايران نفوذ بسيار خوبي در اين كشور دارد و بايد از اين موضوع مواظبت كند.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    مرگ بر چین و روسیه