با چند روش ساده خود را از علائم پیری دور کنید و همیشه جوان بمانید.

یکی از اصلی‌ترین نشانه هایی که پس از بالا رفتن سن در ظاهر ما به وجود می آید، چین و چروک‌ها هستند. این خطوط ریز و درشتی که روی پوست تشکیل می شوند مکان خاصی را نمی شناسند و امکان ظهور آنها در تمام نقاط بدن مانند دست، پیشانی، گردن، دور چشم و ... وجود دارد.

هیچکس علاقه‌ای به این چین و چروک‌ها ندارد. مخصوصا خانم ها؛ آنها همواره به دنبال روش هایی موثر برای از بین بردن چین و چروک ها و هرگونه نکات مد و زیبایی هستند. خانم ها بیشتر از آقایان به سلامت و شادابی پوست خود اهمیت می دهند اما این به آن معنی نیست که آقایان اصلا به پوست خود اهمیت نمی دهند بلکه برخی از آقایان نیز به جوان ماندن و داشتن پوستی سالم علاقه دارند. امروزه با پیشرفت علم و فناوری روش های مختلفی برای جوانسازی پوست و درمان مشکلات پوستی به وجود آمده اند. چین و چروک ها به دلایل مختلفی می توانند روی انواع پوست ها ظاهر شوند.

یکی از اصلی‌ترین خطوطی که باعث کم کردن زیبایی و جذابیت صورت می شود، چین و چروک‌های روی پیشانی است. روش های مختلفی برای از بین بردن این چروک‌های ریز و درشت وجود دارد که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

درمان پزشکی

1. تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس روشی تقریبا نوین برای داشتن پوستی صاف و از بین بردن چین و چروک‌ها است. این روش به همگان توصیه نمی‌شود و برای انجام بوتاکس بهتر است که از قبل با یک دکتر متخصص مشورت کافی را انجام دهید تا در سن درست تزریق را انجام دهید. بوتاکس تقریبا هر 4 تا 6 ماه یکبار باید انجام شود تا پوست شما را از هرگونه خطوط ریز و درشت پاکسازی کند.

2. استفاده از کرم های ضد چروک

امروزه کرم‌های مختلفی برای درمان و از بین بردن چین و چروک‌ها وارد بازار شده‌اند. بسیاری از این کرم‌ها دارای خاصیت هیدروکسی اسید هستند که باعث آبرسانی به پوست می‌شوند و همچنین به کلاژن سازی مجدد پوست کمک می کنند. روش‌های دیگری نیز وجود دارد که به شدت هم موثر هستند مانند: تزریق کلاژن، لیفت صورت و عمل جراحی زیبایی که باعث می شوند پوستی صاف، سفت و جوان داشته باشید. اما همیشه برای جوان ماندن و داشتن پوست شاداب نباید هزینه هنگفت و بالایی پرداخت کنید بلکه با چندین روش آسان و بدون هزینه نیز می‌توانید از بروز چین و چروک‌ها جلوگیری و حتی آنها را درمان کنید.

درمان خانگی

1. استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل می‌تواند تمامی رادیکال‌های آزاد پوست را از بین ببرد و پوستی صاف و روشن را به شما هدیه می‌دهد زیرا وجود این رادیکال‌ها باعث کدر شدن پوست و ایجاد چین و چروک می‌شوند.

2. روغن کرچک

یک خورنده ریسینولئیک در روغن کرچک وجود دارد که خاصیت فوق العاده ای برای قالب گیری پوست دارد. روغن کرچک سلول‌های پوستی بالای ابرو را تقویت می‌کنند و پیشانی شما را از چین و چروک‌ها پاکسازی می‌کند. ترکیب روغن کرچک با روغن جوجوبا برای از بین بردن خطوط عمیق پیشانی بی نظیر است. روغن جوجوبا دارای مقادیر بالای ویتامین E است که در از بین بردن چین و چروک نقش بسیار مهمی دارد.

3. روغن زیتون

روغن زیتون اصل و با کیفیت تهیه کنید و برای ماساژ پیشانی خود از آن استفاده کنید. افزایش رطوبت و آبرسانی پوست، سفت کردن منافذ پوست و پاکسازی عمیق پوست از خواص بی نظیر روغن زیتون برای سلامت پوست است.

با چند روش ساده خود را از علائم پیری دور کنید و همیشه جوان بمانید.

4. سفیده تخم مرغ با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ سرشار از ویتامین E هستند که تاثیر به سزایی بر جوانسازی پوست دارند. کرم‌های آلوئه ورا برای از بین بردن خطوط ریز و درشت صورت بسیار مفید هستند و درخشندگی و شادابی را به پوست شما در سن بالا هدیه می‌دهند. یک برگ آلوئه ورا بردارید و ژل آن را استخراج کنید.

سلامت پوست و مو از مهمترین نکات زیبایی است که خانم‌ها به آن توجه بسیاری نشان می‌دهند. بالاتر روش‌های درمان چین و چروک پوست را به شما آموزش دادیم و هم اکنون چند نکته مهم درباره ریزش مو را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد. ریزش مو و در نهایت کم حجمی مو یکی از دلایلی به شمار می رود که از زیبایی ظاهری فرد می کاهد. یکی از اصلی‌ترین نکات زیبایی در خانم‌ها، موهای سالم، زیبا و حجیم است. حال تصور کنید که به دلایل مختلف، موهای زیبای شما دچار ریزش و کم پشتی شده اند. به احتمال زیاد اعتماد به نفس شما را کم خواهند کرد. پس باید به دنبال روشی برای رفع این مشکلات بود. در آغاز باید با علل اصلی ریزش مو آشنا شد. تغییرات هورمونی، اختلالات تیروئید، فشار عصبی، عوارض برخی داروها، بیماری لوپوس، غذاهای آماده و فرآوری شده و ... می‌توانند چند مورد اصلی ریزش مو باشند.

مطمئنا روش‌های مختلفی برای درمان ریزش مو وجود دارد، اما ما موثر ترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد تا دیگر نگران موهای از دست رفته خود نباشید.

نحوه صحیح مراقبت کردن از مو

1. تاثیرات رژیم غذایی

خوردن مواد غذایی که حاوی پروتئین، ویتامین A، ویتامین D و بیوتین باشند. داروهای مکمل و مولتی ویتامین‌ها نیز تاثیر به سزایی در رشد مجدد موها دارند. گیاه جینسینگ و نخل اره ای نیز از جمله مواد غذایی هستند که در جلوگیری از ریزش موها بسیار موثرند.

با چند روش ساده خود را از علائم پیری دور کنید و همیشه جوان بمانید.

2. استفاده از روغن نارگیل

اسید لوریک موجود در روغن نارگیل یکی از مهمترین موادی است که از موها در برابر آسیب‌ها و اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند و در نهایت ریزش مو را از شما دور می کند.

3. روغن زیتون

روغن زیتون تمامی شکستگی‌ها، موخوره‌ها و خشکی موها را درمان می‌کند و آبرسان شدید موها است. روزی چند قاشق روغن زیتون روی موهای خود بریزد و به آرامی ماساژ دهید.

طبق اطلاعات معتبر و نظر کاربران، یکی از بهترین و کاملترین سایت های آموزشی در زمینه‌های مختلف کاملیما است که در همین مقاله چندین نکته مهم را درباره زیبایی پوست و مو در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1634708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =