نماینده تهران با تاکید بر پرهیز از هرگونه سهم خواهی میان اصولگرایان، یادآورشد که این رویکرد، فضا را به نفع رقیب، تغییر می​دهد.

حسن غفوری​فرد عضو جامعه اسلامی مهندسین، در گفت​وگو با خبرآنلاین درباره ترکیب گروه 8+7، اظهار داشت: طبیعی است که وقتی اعضایی انتخاب می​شوند، افرادی که خارج از این محدوده قرار می​گیرند به این موضوع واکنش نشان دهند و اعتراض کنند. اما اگر بخواهیم این محدوده را گسترش دهیم باید خیلی از افراد در این جمع حضور داشته باشند که عملا ممکن نیست.

وی در پاسخ به اینکه برخی معتقدند حضور برخی گروه​های کم​وزن دراین کمیته به سهم خواهی آنان خواهد انجامید، افزود: در این گروه ترکیب سلیقه​های مختلف جبهه اصولگرا وجود دارد. این اعتراض  همیشه به برخی افراد وارد بوده است که سهم خواهی کرده​اند. شاید اگر بنده بودم به گونه​ای دیگر این ترکیب را انتخاب می​کردم، ولی زمانی که کمیته 7 نفره به این ترکیب رسیده است، اگر کسانی شروع به تضعیف کمیته 15 نفره کنند اثر منفی​اش بیش از اثر مثبت آن است.

نماینده تهران که می​گفت بعید نیست برخی سهم​خواهی​ها اجازه ارائه یک لیست واحد را ندهد و گروهی یک لیست دیگر هم بدهند، خاطر نشان کرد: اما قاعدتا لیست اصلی اصولگرایان در انتخابات، لیستی خواهد بود که کمیته 15 نفره آن را انتخاب کند. البته نمی​توان توقع داشت که کس دیگری لیست ندهد. این  انتظار ملی هم نیست و ممکن است داخل این 30 نفر هم برخی بخواهند در لیست​های دیگری هم باشند. اما لیست اصلی که  مود تائید اصولگرایان است، لیست کمیته 15 نفره است و  جریان کلی اصولگرایان از تصمیمات آن حمایت می​کند.

غفوری​فرد در پاسخ به اینکه چه موضوعاتی ممکن است به تصمیمات کمیته 15 نفره آسیب برساند، اظهار داشت:  همین دست اظهارنظر ها یا برخی از شایعات که چرا فلان فرد هست یا نیست موضوعاتی است که نباید اجازه داد تکثیر شود. بزرگترین خطر برای فعالیت جریان اصولگرا این است که سهم​خواهی در این جریان تشدید شود  و یا برخی بخواهند وزن کشی کنند.

وی با بیان اینکه در مجلس  هشتم  هم این سهم​خواهی​ها وجود داشت، ادامه داد: اصولگرایان باید از سهم خواهی به شدت پرهیز کنند. اینکه گروهی به فرض بگویند که چون ما فلان تعداد نفر هستیم پس باید این تعداد از کاندیداها به نمایندگی از ما در لیست حضور داشته باشند، خطر مهلک اصولگرایان است و موجب می​شود فضا را به نفع رقیب به وجود بیاوریم.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    وقتی می گن سهم خواهی بده یعنی خودشون گرفتارشن اینا هم عین اصلاح طلبان
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    اصول گرايان با دست خودشان به خودشان ضربه مي زنند .