نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرکمیته 7+8 به سمت سهم خواهی برود، اصولگرایان به نتیجه مطلوبی برای وحدت در بین خود دست نخواهند یافت.

  علی عباسپور تهرانی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص ارزیابی اش از عملکرد کمیته 7+8، افزود: کمیته 7+8 به همان سمتی می رود که کمیته 5+6 در مجلس هشتم به آن سمت رفت و منجر به «سهم خواهی» برخی طیف های اصولگرا شد.

وی ادامه داد: در آستانه مجلس هشتم هم اصولگرایان به سه جناح تقسیم شدند و در نهایت آنچه قربانی شد در نظر گرفتن نیروهای متخصص و کارآمد برای مجلس بود؛ اکنون هم اصولگرایان به همان آسیب گرفتار شدند.

وی درباره میانداری برخی چهره ها در این کمیته با بیان اینکه اگر کمیته 7+8 به سمت سهم خواهی برود ما به نتیجه مطلوبی برای وحدت اصولگرایان نخواهیم رسید، افزود: دلیل آن هم این است که تمام طیف های اصولگرایان که گروه های متکثری را در جبهه اصولگرایان تشکیل می دهند، به طور موثر در این 8 نفر متبلور نشده است. این 8 نفر بخشی از جریان اصولگرایی هستند که حتی همان بخش را به طور دقیق نمایندگی نمی کنند.

 عباسپور با انتقاد از سهمیه بندی موجود در اعضای 8 نفره، ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی به عنوان یکی از قدیمی ترین احزاب کشور در این کمیته هیچ نماینده ای ندارد، در حالی که یکی از تشکل های مهم جبهه پیروان خط امام و رهبری است و ما این امر را یکی از نقاط ضعف این کمیته می دانم.

وی با اشاره به دو لیستی شدن اصولگرایان در آستانه انتخابات مجلس هشتم، افزود: 7 نفری که اکنون به عنوان چهره های اصلی کمیته 15 نفره وظیفه داوری را بر عهده دارند، بسیار قابل پذیرش تر از گروه 8 نفره هستند و این هسته مرکزی ارزنده نباید تحت الشعاع عدم گستردگی  طیف 8 نفره قرار بگیرد.

وی درباره سهم خواهی چهره هایی که در کمیته 7+8 حضور دارند، اظهار داشت: این کمیته هنوز شکل نگرفته است، اما قبل از این در آستانه انتخابات مجلس هشتم هم کمیته 5+6 ذکر می کرد که ما به این سمت نمی رویم اما به این سمت رفت و من مطمئن هستم در نهایت گرفتار سهم خواهی افراد حاضر در کمیته خواهد شد.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    حتما یک از نیروهای متخصص ایشان هستند!!!!