رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای حل اختلاف‌نظرها باید تسلیم امر رهبری شد.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس ممجلس خبرگان رهبری که عصر امروز در نشست مشترک هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری سخن می‌گفت، اظهار داشت: همه ما نظام جمهوری اسلامی را پذیرفته‌ایم که خبرگان قانون اساسی پیشنهاد داده‌اند و مردم هم به آن رای دادند و در رأس این نظام مقام معظم رهبری قرار دارند که از طریق قوا اعمال ولایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی ما تفکیک قوا تصریح شده و همه نهادها در جایگاه خود قرار دارند و حرف آخر را رهبری می‌زند و جایی که اختلاف‌نظر به‌وجود می‌آید و حل نمی‌شود، باید تسلیم امر رهبری شد و حرف دیگری نزد. 

آیت‌الله مهدوی‌کنی بر همین اساس خاطرنشان کرد که قوای سه گانه و نهادها باید طوری رفتار کنند که اختلافی به‌وجود نیاید و اگر به‌وجود آمد، هماهنگی امور با رهبری است. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: یک موقعی در این کشور رئیس جمهور می‌گفت من قانون را قبول ندارم و امام هم در پاسخ به او فرمودند قانون هم تو را قبول ندارد و لذا همه ما حتی اگر قانون مطابق میل ما نبود، باید از آن تبعیت کنیم. 

آیت‌الله مهدوی‌کنی تصریح کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است و لذا اگر کسی می‌دانست که سخن او حق است اما موجب اختلاف می‌شود، باید قانون را بپذیرد و بر اساس قانون رهبری فصل‌الخطاب است. 

وی خاطرنشان کرد: آنچه دشمن را نسبت به تحریم و تهدید امیدوار می‌کند، بروز اختلاف است و حضرت امام هم فرمودند انقلاب اسلامی راه خود را باز کرده و نسبت به حرکات ایذایی دشمن جای نگرانی نیست اما به شرط آنکه وحدت و همدلی را حفظ کنید. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مبادا کسی طوری رفتار و موضع‌گیری و یا سکوت کند که دشمنان نسبت به توطئه‌های خود علیه جمهوری اسلامی امیدوار شوند و اگر همه با هم باشیم، دشمن راه به جایی نبرده و نمی‌تواند کاری بکند. 

آیت الله مهدوی کنی گفت: خبرگان ملت وظیفه بزرگی بر دوش دارند که نباید آْن‌‌را کوچک بشمرند و باید در مواقع مختلف از جایگاه و شئون ولایت و رهبری در برابر تهاجم بیگانگان صیانت کنند. 

رئیس ممجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه  مجلس خبرگان با توجه به هدف تأسیس آن یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است افزود: رهبری رکن اول نظام ماست و مجلس خبرگان به همان تناسب ارزشمند است و ارزش این نهاد را باید اعضای آن با اتخاذ تصمیمات درست در اجلاسیه‌ها و برخوردهایی که با مسائل مربوط به رهبری دارند، حفظ کنند. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگرچه برای خبرگان تنها دو وظیفه کشف و تعیین رهبری و نظارت به معنی تحسین و پاسداری از جایگاه رهبری در نظر گرفته شده اما همین دو وظیفه بسیار مهم است. 

آیت‌الله مهدوی‌کنی افزود: خبرگان ملت وظیفه بزرگی بر دوش دارند که شرع مقدس و مردم بر عهده آنان قرار دادند و ما نباید این مسئولیت را کوچک بشمریم و باید در مواقع مختلف از جایگاه و شئون ولایت و رهبری در برابر تهاجم بیگانگان صیانت کنیم. 

وی اضافه کرد: کسانی که در جایگاه امامت جمعه قرار دارند و علمای بلاد از موقعیت‌های اجتماعی و دینی و سیاسی خود برای حفظ و پشتیبانی جایگاه رفیع رهبری نظام اسلامی مایه بگذارند، تا از جمیع آفات محفوظ بماند. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در مسیر دفاع از رهبری به عنوان یک وظیفه شرعی حرکت کنیم و در این مسیر ثبات قدم لازم است و تلون و موضع‌گیری‌هایی دو پهلو مورد سوءاستفاده دشمنان موجب تضعیف نظام می‌شود. 

آیت‌الله مهدوی‌کنی افزود: کمیسیون‌های مجلس خبرگان برای این است که خبرگان در دوره فعالیت 8 ساله خود همیشه در جایگاه خبرویت حضور داشته باشند و وظایف خود را انجام دهند و جنبه تشریفاتی نداشته باشند. 

وی تصریح کرد: برای حفظ نظام و جایگاه ولایت رهبری نیازمند وحدت هستیم و با انسجام همدلی می‌توانیم دشمن را در رسیدن به اهداف پلیدی که علیه نظام اسلامی دارند، ناکام بگذاریم. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: در یک نظام اسلامی و ولایی مردم مکلف به شناخت درست امام و تسلیم امر امامت در زمان بروز اختلاف دیدگاه و تطبیق و فهم مصادیق هستند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران US ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    0 0
    برای حل مشکلات باید تسلیم قانون شد