اردوغان نیروهای ترکیه در سوریه را تقویت می‌کند

ایرنا نوشت: رسانه‌های ترکیه از اعزام نیروهای کمکی برای تقویت حضور نظامی این کشور در شمال و شمال غرب سوریه خبر دادند.

شبکه عربی «ترکیا عاجل» اعلام کرد که ارتش ترکیه به مناطق عملیاتی «سپر فرات»، «شاخه زیتون»، «چشمه صلح» و ادلب در شمال و شمال غرب سوریه نیروهای کمکی اعزام می‌کند.

این شبکه به تعداد نیروهای اعزام شده اشاره ای نکرد.

ترکیه اعلام کرده است که به عملیات نظامی خود در عراق و سوریه ادامه خواهد داد.

آنکارا عملیات‌های متعددی را در ترکیه، عراق و سوریه علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) انجام داده است که جدیدترین آنها در ماه آوریل با عنوان «قفل پنجه» در مرز با اقلیم کردستان انجام شد.

وزارت امور خارجه سوریه 4 خرداد ماه تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه به اصطلاح « منطقه امن » در خاک این کشور را اقدامی استعماری تجاوزکارانه دانست.

وزارت امور خارجه و مهاجران این کشور روز چهارشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به دبیر کل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که آنچه رژیم ترکیه برای ایجاد منطقه به اصطلاح «منطقه امن» انجام می‌دهد یک اقدام استعماری تجاوزکارانه است که از طریق آن دولت «رجب طیب اردوغان» به دنبال ایجاد یک پایگاه انفجاری در داخل سوریه و ادامه حمایت و تسلیح و به کارگیری سازمان‌های تروریستی مسلح علیه مردم سوریه است.

وزارت خارجه سوریه در این نامه با اشاره به اقدامات تجاوزکارانه و بیانیه‌های خطرناک صادر شده توسط مقام های ترکیه به رهبری «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور در خصوص ایجاد منطقه به اصطلاح «منطقه امن» در داخل سرزمین‌های سوریه در شمال و قصد نیروهای اشغالگر ترکیه برای شهرک‌سازی در این مناطق و اقدام نظامی در اعماق خاک سوریه برای اجرای این اقدامات غیرقانونی تاکید کرد که تجاوز، اشغال و پاکسازی جمعیتی تنها توصیف قانونی و واقعی است که با حضور غیرقانونی ترکیه در خاک سوریه انطباق دارد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =