ستاد حقوق بشر هم وارد گود ریزش «متروپل» شد

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، خواستار شناسایی و مجازات مقصران و قاصران حادثه آبادان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، ضمن تسلیت به خانواده های حادثه تاسف بار آبادان، از دستگاه های ذیربط اجرایی و قضایی خواست تا هرچه سریعتر نسبت به شناسایی مقصران و قاصران این فاجعه و مجازات آنان اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با وجود دستگاه ها و سازوکارهای مختلفی که مسوول صدور مجوز یا پروانه ساختمان و همچنین پایان کار هستند، روی دادن چنین حوادث اسفناکی، آن هم بدون حدوث بلایای طبیعی، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و ناقض حق مردم در برخورداری از محل اسکان یا کار مناسب و ایمن و همچنین حق حیات آنان است که طبیعتا، موجب مسوولیت برای تمامی عوامل دست اندرکار خواهد شد.

ورود «متروپل» به مرحله آواربرداری مکانیکی /  وزیر کشور  : اجازه تخریب برخی سازهای مجاور برج را  شهروندان گرفتیم

بیشتر بخوانید:

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که به طور قطع ساختمان های دیگری نیز در سراسر کشور وجود دارند که از ضوابط و استانداردهای لازم برخوردار نیستند، از مسوولان ذیربط خواست تا هرچه سریعتر نسبت به شناسایی و ایمن سازی آنها اقدام کنند.



غریب آبادی خواستار نظارت دقیق شهرداری ها و نظام های مهندسی در فرآیند ساخت و سازها شد و از رویه پرداخت جریمه در قبال چشم پوشی از برخی تخلفات ساختمانی انتقاد کرد ‌و افزود: رعایت استانداردهای ساخت و ساز، خط قرمزی است که عبور از آن به هر بهانه ای محکوم است.

۲۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =