دستگاه قضایی برای صیانت از حقوق مردم با کسی تعارف ندارد

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ضمن تأکید بر جامعه محوری و قانونمداری قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی برای تأمین آسایش و امنیت شهروندان و صیانت از حقوق ایشان با هیچ فرد یا نهادی تعارف ندارد.

به گزلرش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، احمدرضا بهرامی دربازدیدازدادگستری و دادسرای شهرستان بروجن با اشاره به لزوم همکاری میان کارکنان دستگاه قضا برای ارائه خدمت شایسته به مردم اظهار کرد: انجام کار جهادی و خدمت به مردم در ابتدای امر مستلزم هماهنگی و هم افزایی میان کارکنان است و در این مسیر مجموعه قضایی و اداری دادگستری باید به مثابه ید واحده برای مرتفع کردن مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم گام بر دارند.

وی افزود: این وحدت و انسجام در بعد برون سازمانی در قالب تعامل و ارتباط میان دستگاه قضایی با سایر نهادها قرار می گیرد که باید بر اساس مسئولیتهای هر نهاد تعریف و برای خدمت و پاسخ به مطالبات مردم عملیاتی و اجرایی شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: انعکاس این همکاریها و توانمندیها موجب جلوه گر شدن تصویر واقعی آرمانهای انقلاب اسلامی نزد مردم است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با بیان اینکه در مسیر قانون و روند اجرای عدالت همه یکسان و برابر هستند اظهار داشت: دستگاه قضایی رمز موفقیت خود را در اجرای عدالت قرار داده و همواره سعی کرده با انجام وظایف شرعی و قانونی امیدواری مردم به نظام و انقلاب را بیشتر کند.

وی یکی از سیاستهای مهم قوه قضائیه را اجرای سریع و دقیق احکام قضایی عنوان کرد و گفت: مسئولان قضایی باید اجرای احکام را به صورت دقیق و بر مبنای پیشگیری از وقوع جرم و حل سریع مشکلات مردم مورد توجه و نظارت خود قرار دهند.

رئیس دستگاه قضایی استان در سخنان خود به موضوع تحریمها و کمبود اعتبارات اشاره و اظهار کرد: مسئولان و مدیران قضایی در دادگستری ها و دادگاه های بخش استان می بایست صرفه جویی و مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار داده و همکاران قضایی و اداری را برای استفاده بهینه از امکانات تشویق کنند.

در جریان این بازدید عبدالرضا علیمحمدی دادستان مرکز استان نیز در سخنانی با اشاره به وظیفه دادستانی برای دفاع از حقوق و منافع شهروندان گفت: هنگامی که مردم برای حفظ و احیای حقوق خود از مسئول قضایی مطالبه گری می کنند مسئولیت ایشان برای دفاع از حقوق عامه دو چندان می شود. وی تصریح کرد: هرچند دستگاه قضایی رسالت خود را بر مبنای حفظ حقوق بیت المال و صیانت از حقوق عامه قرار داده است اما حفظ حقوق و منافع مردم در سطح کلان موضوعی فرا قوه‌ایست که تحقق آن نیازمند همکاری همه نهاد و دستگاه‌هاست.

گفتنی است در بازدید مقامات قضایی استان از دادگستری و دادسرای شهرستان بروجن از کارکنان و قضات پرتلاش این دو مجموعه تجلیل شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =