ضرورت تلاش شهرداری‌های استان برای ایجاد درآمد پایدار

مدیرکل دفتر امور شهری‌وشوراهای استانداری قزوین بر لزوم تلاش شهرداری‌های استان برای ایجاد درآمد پایدار با تکیه بر شناسایی ظرفیت‌های توسعه‌ای بومی و محلی واقع در محدوده و حریم شهرها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محسن اسماعیلی، مدیرکل دفتر امور شهری‌وشوراهای استانداری قزوین با اعلام این خبر اظهارکرد: رشد روزافزون شهرنشینی، هزینه شهرداری‌ها را با افزایش مواجه کرده و از طرفی اتکای بیش‌ازحد منابع شهرداری‌ها به جرائم و عوارض موجب عدم پایداری در تامین منابع مالی و در نتیجه کمبود اعتبارات برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را در پی دارد و همین موضوع اجرای اکثر طرح‌ها و برنامه‌های شهری را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

او گفت: افزایش حجم زیاد تقاضا برای خدمات شهری، شرایط کار برای متولیان امور شهری را در این شرایط دشوار کرده و بر همین اساس امروزه توجه به راهکارهای فعال برای تامین منابع مالی جدید برای شهرداری‌ها بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: هرچند منابع مالی شهرداری‌ها به شکل‌های مختلف قابل حصول است اما همه آن‌ها از خصوصیات درآمدهای پایدار برخوردار نبوده و شهرداری‌ها نیازمند منابع جدید پایدار، مستمر و قابل وصول هستند تا بتوانند پاسخگوی هزینه‌های رو به تزاید خود باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری‌وشوراهای استانداری قزوین ادامه داد: تجربه شهرداری‌های پیشرو در زمینه شیوه کسب درآمد و تامین هزینه‌های شهر حاکی از انجام مطالعات گسترده در زمینه‌های دستیابی به راهکارهای کارآمد برای تامین منابع درآمدی جدید است.

او گفت: به منظور برون‌رفت از وضع موجود، شایسته است تا ظرفیت‌های محلی موجود در محدوده و حریم شهر برای ایجاد درآمد پایدار را شناسایی و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی در حوزه‌های بودجه و سرمایه‌گذاری اقدام لازم صورت پذیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =