صادرات ۹ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

امسال حدود ۸۷ میلیون دلار برای اهداف صادراتی استان در نظر گرفته شد که در فروردین ماه ۹ میلیون دلار کالا صادر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت:امسال حدود ۸۷ میلیون دلار برای اهداف صادراتی استان در نظر گرفته شد که در فروردین ماه ۹ میلیون دلار کالا صادر شد.

سجاد رستمی افزود: اقلام صادراتی استان بیشتر شامل شیرخشک، موکت، کیسه فریزر، دستکش، خوراک آبزیان، لوازم خانگی و ... است.

رستمی ادامه داد: برای افزایش صادرات محصولات تولید شده در استان به تولیدکنندگان تسهیلات بازسازی و نوسازی خطوط تولید داده می‌شود تا کالای به روز و با کیفیت و بازارپسند تولید شود همچنین تسهیلات در گردش برای افزایش تولید پرداخت می‌شود.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیشتر تولیدات استان به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان صادر می‌شود، افزود: در بحث بازاریابی به تولیدکنندگان کمک می‌شود تا بازار هدف در کشورهای همسایه را بیابند.

رستمی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین موانعی که سد راه صادرات است قوانینی هستند که هر روز تغییر می‌کند، یک روز برای صادرات یک کالا تشویقی می‌دهند و روز دیگر برای همان کالا می‌گویند صادر کننده باید ارز مورد نظر را برگرداند.

وی با اشاره به اینکه رفع تعهدات ارزی برای واحدهای صادرات‌محور ایجاد اشکال کرده است، ادامه داد: بخشی از صادرات ما به کشورهای دیگر ریالی است و واحد تولیدی از دریافت کننده کالا ریال دریافت می‌کند و باید معادل آن رفع تعهد ارزی کند، پس باید ارز آزاد بخرد که این موضوع مشکل ایجاد کرده است.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: ما این مشکلات را با وزارتخانه مطرح می‌کنیم تا حداقل قوانین ثابت بماند، زیرا تا یک واحد تولیدی با یک قانون وقف دهد یک مرتبه قانون تغییر می‌کند و اگر واحدی هم به صورت موردی مشکل داشته باشد پیگیری می‌کنیم تا مشکل حل شود.

رستمی اضافه کرد: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان خانمیرزا در حال پیگیری است که در صورت تحقق کمک بسیاری به افزایش صادرات استان می‌کند.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته استان چهارمحال و بختیاری از نظر تحقق اهداف صادراتی رتبه یک کشور شد و حدود ۹۳ میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شد این در حالی است که هدف صادراتی استان ۳۲ میلیون دلار توسط وزارت‌خانه تعیین شده بود

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =