فارس نوشت:

نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایگاه نظامی شمال بعقوبه، تهدید کردند در مقابل احساس هرگونه تهدید از قدرت مرگبار استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یک منبع آگاه امنیتی عراقی اعلام کرد، نیروهای آمریکایی که در پایگاهی هوایی نزدیک منطقه "السبتیة " مستقر هستند، تهدید کردند علیه هرگونه تهدید امنیتی از قدرت مرگبار استفاده می کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی در این پایگاه به دلیل تکرار حملات طی این ماه، تدابیر امنیتی سختی را اتخاذ کرده‌اند.

این منبع امنیتی عراقی افزود: نیروهای آمریکایی، مسئولان امنیتی و دولتی عراقی را از این تدابیر آگاه کرده و از آنها خواسته‌اند به شهروندان هشدار دهند، به این پایگاه نزدیک نشوند تا هدف آتش قرار نگیرند.

این درحالی است که مسئولان محلی عراقی به آمریکایی‌ها درباره هرگونه اقدام علیه شهروندان هشدار داده و تاکید کردند این‌گونه اقدامات موجب انقلاب مردم علیه آنها خواهد شد که ممکن است این وضع از سوی برخی گروه‌های مسلح برای ضربه زدن به امنیت داخلی مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

بر اساس توافقنامه امنیتی امضاء شده میان بغداد و واشنگتن، تا پایان سال جاری میلادی، تمام نظامیان آمریکایی باید از عراق عقب‌نشینی کنند. اما در پی تحولات جاری در منطقه، واشنگتن ترجیح می‌دهد که در این کشور باقی بماند. اما در پی مخالفت دولت و ملت عراق، واشنگتن چاره‌ای جز اعمال فشار بر گروه‌های سیاسی عراق و تحمیل خواست خود مبنی بر تمدید اشغالگری عراق فراروی خود ندید هرچند که تاکنون هم گروه‌های سیاسی عراق و هم ملت آن در مقابل این امر مقاومت کرده‌اند و تهدید کرده‌اند که درصورت باقی‌مانده حتی یک نظامی آمریکایی در عراق پس از سال 2001، آمریکا باید به فکر ساختن تابوت‌های بیشتر برای کشته‌های خود باشد.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =