حادثه آبادان درس عبرتی برای مسئولان و متولیان امر شود

امام جمعه قزوین گفت: وقتی حادثه‌ای با این حجم خسارت پیش می‌آید باید موجب عبرت مسئولان و متولیان امر شود، باید در سراسر کشور تلاش کنند برج‌هایی که می‌تواند خطرآفرین باشد را شناسایی کنند و از خسارات احتمالی بعدی پیشگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم یادبود جان‌باختگان حادثه جان‌سوز آبادان در مسجد امام خمینی (ره) ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان، اظهار کرد: خداوند فرموده همانا روز رستاخیز پاداش‌هایتان به ‌طور کامل به شما داده می‌شود پس هر که را از آتش به دور دارند و در بهشت درآورند قطعا کامیاب شده است، این یعنی خداوند در قیامت نمره کارهای‌مان را به ما می‌دهد، اگر امانت‌داری کرده‌ایم، عدالت داشته‌ایم، ظالم بوده‌ایم، صداقت داشته‌ایم، اهل نفاق‌ودورویی بوده‌ایم، نتیجه همه این کارهای‌مان را در قیامت می‌بینیم.

او افزود: دنیا مانند بیابانی است که پر از وسوسه‌های شیطانی و هواهای نفسانی است، هر که بتواند خود را نجات دهد و اهل بهشت شود به فوز رسیده است، طبیعی است در هر آزمونی از جمله آزمون دنیا، فریب نیز وجود دارد تا انسان بصیرت پیدا کند و تلاش کند خود را نجات دهد، همین فریبندگی دنیا موجب رفوزه و مردود شدن خیلی‌ها می‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ملت ایران هر کسی هر کاری توانست برای عزیزانی که در حادثه آبادان دچار مشکل‌وآسیب شده بودند و عزیزان خود را از دست دادند، انجام و نشان دادند که بنی‌آدم اعضای یکدیگرند. خدمت همه بازماندگانی که در این فاجعه واقعا تلخ داغدار شدند، تسلیت عرض می‌کنیم.

او گفت: وقتی حادثه‌ای با این حجم خسارت پیش می‌آید باید موجب عبرت مسئولان و متولیان امر شود، باید در سراسر کشور تلاش کنند برج‌هایی که می‌تواند خطرآفرین باشد را شناسایی کنند، اگر چنین ساختمان‌هایی را شناسایی کرده و از خسارات احتمالی بعدی پیشگیری کنیم و اخطار بدهیم، از وقوع چنین حوادثی جلوگیری می‌شود، این کار را نباید به تاخیر بیندازیم، نباید بگذاریم حوادث این چنینی تکرار شود و باید عبرت بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: زمانی که حادثه‌ای این چنینی در کشور رخ می‌دهد، تنها ساختمان ریزش نمی‌کند، بلکه مسائل و مشکلات جانبی نیز پیش می‌آید، خدای متعال در آیه35 سوره ابراهیم آورده است «وَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِنًا وَ اجْنُبْنِی وَ بَنِیَّ أَنْ نَعْبُدَ الْأَصْنَام» یعنی حضرت ابراهیم (ع) زمانی که می‌خواست کعبه را بنا کند، با اینکه هنوز آنجا شهری وجود نداشت، به خدا عرض کرد که پروردگارا اینجا را مکانی امن قرار بده.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: همچنین در آیه126 سوره بقره نیز آمده است «وَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا بَلَدًا آمِنًا وَ ارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُمْ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ قَالَ وَ مَنْ کَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِیلًا ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَی عَذَابِ النَّارِ وَ بِئْسَ الْمَصِیر» حضرت ابراهیم (ع) در این آیه نیز ابتدا از خداوند درخواست امنیت و سپس درخواست رزق‌وروزی کرده است، این به معنای آن است که اهمیت امنیت از رزق‌وروزی بیشتر است.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: خیلی وقت‌ها برخی آدم‌ها که کاره‌ای هم نیستند ماجراجویی راه می‌اندازند، اگر برج متروپل مهندسین ناظر صاحب علم و دقیقی داشت و به استحکامات و سازه بنا دقت می‌کرد چنین خیانتی رخ نمی‌داد، مومن دو خصلت خیانت و دروغ را ندارد، ما فراوان مهندسین متدین را داریم، باید فضایی را ایجاد کنیم که فعالیت چنین مهندسینی جدی‌تر گرفته شود.

او بیان کرد: در این حادثه تلخ‌وناگوار خانواده‌ای چندین نفر از عزیزان خود را از دست داده‌اند و حتی برخی اجساد نیز هنوز پیدا نشده‌اند، این همه رنج و مصیبت که اتفاق افتاده است، نتیجه خیانت و دروغ برخی افراد است، امیدواریم همه ما به گونه‌ای زندگی کنیم که با صداقت، ایمان و امانت‌داری بتوانیم از نعمت‌های خدا برخوردار باشیم.

امام جمعه قزوین گفت: اگر مهندس درست مهندسی کند، اگر معلم به‌صورت صحیح معلمی خود را به جا بیاورد، اگر فروشنده متاع خود را سالم به دست مشتری برساند، اگر هر کسی در هر شغلی که هست امانت‌دار باشد شاهد چنین اتفاقاتی نمی‌شویم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1636385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =