جزئیات توانمندی موشک های حیدر ۱ و ۲ به روایت سخنگوی ارتش

فارس نوشت : سخنگوی ارتش با اشاره به دستاوردهای ارتش گفت : موشک حیدر ۱ نیروی زمینی ارتش توسط پهپادهای بزرگ حمل شده و با برد ۲۰۰ کیلومتر اهداف را از دور نشانه می‌گیرد.

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش ضمن تسلیت به مردم آبادان در گفت‌وگو با برنامه «رویداد» گفت: ارتش در حوزه پهپادی رشد کمی و کیفی چشمگیری داشته و مدت‌هاست خط تولید برخی پهپادها را راه‌اندازی کرده است.

وی طراحی و تولید و تجهیز پهپادها را اقدامی متکی به دانش و فناوری خواند و ادامه داد: ما بخش‌هایی از این دستاوردها را در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ ارائه دادیم و جدا از انواع پهپادهای شناسایی، رزمی و انهدامی، گونه‌های متنوعی از مهمات جدید ایرانی در معرض دید قرار دادیم.

سخنگوی ارتش با اشاره به وجود پهپادهای ارتقاء یافته و پهپاد جدید ضد رادار امید خاطرنشان کرد: موشک حیدر ۱ نیروی زمینی ارتش توسط پهپادهای بزرگ حمل شده و با برد ۲۰۰ کیلومتر اهداف را از دور نشانه می‌گیرد.

حیدر ۲ نیز یک پهپادکروز با برد چند صد کیلومتر است که توسط نیروی زمینی طراحی شده و می‌تواند ماموریت‌های ابلاغی را صدها کیلومتر دورتر به انجام برساند.

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی با تاکید بر ایرانی بودن مجموعه بمب ها، موشک‌ها، راکت‌ها و تجهیزات نصب شده بر روی پهپادها گفت: این دستاوردها، محصول ذهن خلاق جوانان ارتش، وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان است که دشمن را از هر اقدام نابخردانه علیه جمهوری اسلامی بر حذر می‌دارد.

جزئیات توانمندی موشک های حیدر ۱ و ۲ به روایت سخنگوی ارتش
موشک حیدر ۱


بیشتر بخوانید :






۲۱۲۲۰
















سخنگوی ارتش افزود: امروز شیوه‌های ترکیبی نبرد جایگاه ویژه‌ای برای پهپادها ایجاد کرده است.

وی با بیان این که بالگرد، هواپیما، تانک، ناو و دیگر تجهیزات سازمان‌های نیروهای مسلح، همچنان جایگاه ویژه خود را در سازمان رزم دارند، تصریح کرد: تغییر شکل و شیوه تهدیدات و نیازهای امروز ایجاب می‌کند از تجهیزات و شیوهای دیگری نیز استفاده کنیم که پهپادها با قابلیت‌های مختلف، ماموریت‌های متناسب با نیازها را در ۴ نیروی زمینی، پدافند، هوایی و دریایی اجرا می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1636499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =