۱۸ نفر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰

شاهِ ترسو!

شبنم روحی
شاهِ ترسو!

استقلال در فصل بیست‌ویکم لیگ‌برتر بدون شک شایسته‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی بود و آمار و رکوردهای این تیم نیز تاییدکننده این موضوع است.

استقلالِ مجیدی یکی از بهترین استقلال های دهه اخیر در لیگ برتر فوتبال است و مهم ترین خصیصه این تیم، دفاع بتنی بود که گاهی اجازه نفس کشیدن به مهاجمان حریف را نمی داد. خط دفاعی که حتی با رفتن یزدانی و مرادمند هم به روند خوب خود ادامه داد و در نهایت آن ها با ۱۰ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ شدند و حسینی هم با ۱۸ کلین شیت رکورددار گل نخوردن در تاریخ لیگ شد.

اما یکی از عیوب استقلال قناعت بیش از اندازه بود! شاگردان فرهاد مجیدی با تکیه بر دفاع مستحکم خود هیچ گاه تیم هجومی نبودند و با زدن یک گل به پیروزی خفیف تکیه می کردند. استقلال ۹ برد از ۱۹ برد خود را با نتیجه یک بر صفر کسب کرد و چند بازی را هم با تفاضل یک گل به سود خود به پایان رساند. البته بازی های نظیر فولاد، گل گهر و شهرخودرو بوده که شاگردان مجیدی تفاضل ۳+ را ثبت کردند.

یکی از نکات مهم در بازی های این فصل استقلال را می توان هوشیاری و ذکاوت و شاید بدبیانه تر ترس از دست دادن رکوردها دانست. استقلال حتی بعد از قهرمانی که نه فشاری را حس می کرد و نه استرسی برای از دست دادن صدر هیچ گاه به فکر بازی پرگل نیفتاد و حتی بعد از قطعی شدن قهرمانی اش در هفته ۲۸ مقابل آلومینیوم که هوادارانش جشن قهرمانی گرفته بودند به تساوی بدون گل مقابل مهمان رضایت داد. بازی پایانی مقابل نفت مسجد سلیمان نیز به همین شکل بود و استقلال و مجیدی نسبت به جشن پرگل بی اعتنا بودند تا اینگونه از خطر شکست و از دست رفتن رکوردها فرار کنند.

نمی توان به این شیوه بازی خرده گرفت چرا که استقلال در این فصل مزد نظم و هوشیاری خود را گرفت و این قهرمانی بدون شکست و تاریخی به نام این تیم در دوره مجیدی ثبت شده و حتی ممکن سه یا چهار سال دیگر هیچ کسی یاد شیوه بازی استقلال در این فصل نباشد و باید اعتراف کرد که استقلال بهترین تیم لیگ ایران بود و به حقش هم رسید اما آن چه که کاملا به چشم آمد اینکه برخلاف ادعای مجیدی و بازیکنانش درباره مهم نبودن رکوردها، این عناوین بسیار مورد توجه بود تا جایی که کادرفنی در بعضی از بازی ها که فرصت را برای برد مناسب نمی دیدند به تساوی رضایت دادند تا صفرشان یک نشود!

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1636585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میرزا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    43 9
    خانم شبنم روحی ... قطعا اطلاع دارید که فوتبال بیش از یک صنعت است و بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهتگی را هم شامل میشود. این جنبه های مختلف در نهاد هر فرد یا گروه کاری و نهایتا کشوری بروز و ظهور دارد. سرمربی یک تیم همه جنبه های فوق را در نظر می گیرد و یک نقشه راه ترسیم میکند و بهتر از هر کسی می داند که برای رسیدن به سرمنزل مقصود بایستی پایبندی بالایی به نقشه راه و ساست گذاری های لازمه داشته باشد.می پذیرم که در نمای بیرونی بسشیاری از مطالب شما بر اساس آمارو ارقان درست است ولی احتمالا قلم شما در انتخاب کلمه شاه و حتی در صفتی که بعد ازاین کلمه به کار بردید دچار نقصان و یا در بدبینانه ترین حالت انتخابی بود که در عین اقرار به توانمندی ها، عامدا قصد زیر سوال بردن داشته اید. در شطرنج فوتبال، خصوصا لیگ کشوری مثل ما،این شاه بایستی بداند چه می خواهد،چه ابزاری دارد و از آنها برای هر رقابتی چگونه و تا چه اندازه باید از آنها استفاده کند.28حدودا بازیکن در طول فصل به بازی گرفته شدند.و خلق رکوردهای بی نظیری اتفاق افتاد، تدبیر بود که در دربی برگشت باخت را به برد تبدیل نمود نه ترس.
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      6 13
      دربی برگشت چند چند شد؟ک میگی باخت رو ب برد تبدیل کرد
  • :) IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    53 14
    خیر، فوتبال همیشه برد نیس! تمام دوره های گذشته ی فوتبال با استدلال شما پیش رفته ک استقلال بدون شکست اولین بار در تاریخ ایران این رکورد را برای خود به ارمغان اورد! اینکه سرمربی بدنبال این رکورد و جام بوده ترسو میشه؟
    • Asked IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      9 20
      کی گفته اولین بار، سال های قبل پرسپولیس این رکورد رو داشته
  • محمد آقا IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    19 6
    فرهاد آمد تاج استقلال را با زدن تمام رکوردها در بالا ترین نقطه قرار داده که حالا حالاها دست هیچ کس بهش نمیرسه و رفت خدا نگهداریش ممنونم از این همه سربلندی شاه فرهاد هرجا رفتی موفق باشی
  • اردیبهشت IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    26 7
    میگن پیروزی قبلا بدون باخت قهرمان لیگ شده ، علی.پروین هم تائید کرد و گفت من خودم برای اولین بار وقتی سی سال داشتم این خواب رو دیدم و بعد از این دو بار دیگه هم این خواب رو میدم ولی دیگه حتی تو خواب هم ندیدم .