آغاز برداشت رطب نوبرانه از نخلستان‌های میناب

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از آغاز برداشت رطب نوبر در میناب خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سعود گرگیج صبح امروز (۱۰ خردادماه) با بیان اینکه برداشت آلمهتری، رطب نوبرانه هرمزگان از نخلستان‌های میناب آغاز شده است، افزود: امسال ۱۶۰ هزار تن محصول از ۳۷ هزار هکتار نخلستان‌های هرمزگان برداشت شود که پنج درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه برداشت رطب در هرمزگان از اوایل خرداد ماه با رقم آلمهتری آغاز می‌شود و آذرماه با رقم پیارم در حاجی آباد پایان می‌یابد، تصریح کرد: امسال ۳۰ هزار تن خرما به ارزش ۴۰ میلیون دلار به کشورهای آسیای میانه، روسیه، کانادا، استرالیا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شود.

گرگیج با بیان اینکه این شهرستان با ۱۲ هزار هکتار، بیشترین سطح زیر کشت خرما را در هرمزگان دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان میناب نخستین منطقه کشور است که برداشت رطب نوبر در آن آغاز شده و کلک سرخ، هلیلی، مرداسنگ، برهی و پیارم از ارقام مرغوب خرما در هرمزگان است.

هرمزگان دارای تنوع خرمای زیاد است و برداشت این محصول گرمسیری با شروع فصل گرما از خرمای آل مهتری در ابتدای خردادماه آغاز و با خرمای پیارم در آبان به پایان می‌رسد که هم اکنون بخشی از آن به صورت تازه خوری و بخش زیادی هم برای مصرف در فصل زمستان نگهداری می شود.

برخی از محصولات به صورت تازه خوری شامل، آل مهتری، نغار، خاصویی، شکری، خنیزی، مرد زبان، مرداسنگ و زرد انجام می شود که بدلیل نبود دسته بندی مناسب و نگهداری، توان رقابت با سایر خرماها را ندارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1636698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =