۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
رئیس جمهور: مس آذربایجان باید مستقل شود

رئیس جمهور اعلام کرد: مس ورزقان یکی از ظرفیت های بزرگ آذربایجان‌شرقی و شمال غرب کشور است و بر این اساس باید مس آذربایجان مستقل و استان از عواید آن بهره‌مند شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جمع کارگران مجتمع معدن مس سونگون گفت: با استقلال مس آذربایجان، آذربایجان شرقی می تواند در بخش مس قدم های محکمی را برای تولید و فرآوری آن بر دارد و استان از فواید آن بهره مند شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم افزایش تولید و اشتغال است که خوشبختانه مس سونگون ورزقان و معادن آذربایجان شرقی به خصوص این معدن ظرفیت تولید و افزایش اشتغال را دارند و این زمینه برایشان فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه دانش بنیان، تولیدات و مشاغل را نیز به سمت علوم دانش بنیان شدن و بهره برداری هر چه بیشتر سوق دهیم.

رئیس جمهور پس از ورود به شهرستان ورزقان به صورت مستقیم با کارگران مس سونگون ورزقان دیدار و به سخنان آنها گوش فرا داد و از وضعیت آنان مطلع شد.

معدن مس سونگون ورزقان یک درصد ذخیره مس دنیا و ۵۲ درصد ذخایر مس کشورمان را در دل خود جای داده و معدنی واقع در یک منطقه کوهستانی در شمال‌غرب ایران بر روی کمربند مس جهانی است.

این معدن که ذخیره مس آن بیش از ۲ میلیارد تن براورد می شود، در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۰ کیلومتری شهرستان ورزقان است.

تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان و افزایش تولید کنستانتره مس، راه‌اندازی واحد ذوب و پالایشگاه برای تولید مس کاتدی و ایجاد شهرک پایین‌دستی جزو مطالبات اصلی مردم آذربایجان شرقی از دولت مردمی سیزدهم به منظور جلوگیری از خروج سالانه ۲۴ هزار میلیارد تومان مس خام ( مس سونگون) از این خطه محسوب می‌شود.

رییس جهور و اعضای هیات دولت در راستای بیست و دومین سفر استانی خود امروز میهمان مردم آذربایجان شرقی هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1637445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =