روزنامه کیهان نوشت:

عضو تیم گرداننده سایت جرس اذعان کرد در جمهوری اسلامی فردی معتدل​تر از آیت​الله خامنه​ای نمی​توان یافت و اگر نظام مجبور به برخورد قدرتمندانه با اپوزیسیون ضدانقلاب شده، به خاطر تندروی​های اپوزیسیون بوده است.

ابراهیم نبوی ضمن دعوت مخالفان و اصلاح طلبان به سازش با نظام، نوشت: من متأسفم که باید در چنین شرایطی این نکته را بگویم ولی کمتر کسی معتدل تر از [آیت​الله]خامنه​ای و دورتر از او به استبداد در میان نیروهای سیاسی آن زمان وجود داشت. او تنها روحانی بود که هنر و ادبیات را به واقع می​شناخت، تندرو نبود. حتی سخنرانی او در مخالفت با بنی​صدر بیشتر بر تخلفات قانونی بنی​صدر تأکید داشت. وقتی رئیس جمهور بود دولت به میزان زیادی در اختیار موسوی بود. از کسی مانند کیومرث صابری مشورت می​گرفت و سعی می​کرد در کار دولت دخالت نکند. تنها او نبود که شمشیر را از رو علیه اصلاح​طلبان بست. ما بودیم که تندروی کردیم.

نبوی با اشاره به اینکه تندروی​های اصلاح طلبان باعث مواضع شدیدتر و بعدی نظام شده، می​نویسد: تعداد کشتگان تا سال 88 چقدر بود؟ چند نفر به دلایل سیاسی زندانی شدند یا کشته شدند؟ از 1368 تا 1378 را می​گویم. در آن ده سال چند مخالف زندانی یا کشته شدند. طبیعی است وقتی در یک کشور ما روشی را برای تغییر انتخاب می​کنیم که معنای آن نابودی یک حکومت است آن حکومت هم از خودش دفاع می​کند. ما باید قاعده بازی را تغییر دهیم و صراحتاً این کار را بکنیم.

/29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =