۱ نفر
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
پیشنهاد پوتین برای صادرات غلات

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور روسیه اینکه مسکو اجازه به صادرات غلات از طریق بنادر اوکراین را نمی‌دهد رد کرد و گفت بهترین راه‌حل ارسال آنها از طریق بلاروس در صورتی که تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شوند، خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتش با بیان اینکه گزارش‌های مربوط به ممانعت روسیه از صادرات، "یک بلوف" هستند، به تلویزیون ملی کشورش عنوان کرد که کشورهای غربی در تلاش هستند تا با مقصر دانستن روسیه از بابت مشکلات در بازار جهانی غذا، اشتباهات سیاستهای خود را بپوشانند.

به نوشته رویترز، ارتش روسیه بسیاری از خطوط ساحلی جنوبی اوکراین را تصرف کرده و کشتی‌های جنگی آن دسترسی به بنادر این کشور در دریای سیاه را کنترل می‌کنند. مسکو، اوکراین و غرب را به دلیل اختلال ایجاد شده در صادرات غلات اوکراین مقصر دانسته است.

پوتین اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد مشکل صادرات غلات اوکراین را حل کند، ساده‌ترین راهش از طریق بلاروس است. هیچ کس جلوی آن را نمی‌گیرد. اما برای این منظور باید تحریم‌ها علیه بلاروس را لغو کنید.

روز جمعه، آلکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس گفت: مینسک آماده است تا در صورت دریافت اجازه ارسال کالاهای بلاروسی از طریق بنادر آلمان، لهستان، بالتیک یا روسیه، اجازه به ترانزیت غلات اوکراین از طریق خاک خود به این بنادر را بدهد.

پوتین گفت که به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی انگلیس و آمریکا علیه کودهای روسیه، مشکلات بازارهای جهانی مواد غذایی بدتر خواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1637936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    5 16
    من به شخصه مایلم گرسنگی رو تحمل کنم اما تحریم پوتین برداشته نشه
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      3 1
      انگاری داداشه من پشتت قرصه.از این حرفا میزنی. 😂😂😂😂