نصری: اسرائیل نباید خط قرمز آژانس باشد/ گروسی از پرسش‌هایم معذب شد

رضا نصری حقوقدان بین المللی در گفتگو با خبرآنلاین با تاکید بر اینکه اسرائیل نباید «خط قرمز» آژانس باشد دلیل بلاک شدن خود در توئیتر از سوی گروسی را طرح پرسش هایی در خصوص عملکرد آژانس درباره اسرائیل و معذب شدن وی طی سفر به سرزمین های اشغالی دانست.

به گزارش خبرآنلاین، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از مواجهه با دو سوال بنیادین از سوی رضا نصری حقوقدان بین المللی ایرانی در شبکه توئیتر او را بلاک کرد.

در همین راستا نصری طی گفتگویی به خبرآنلاین در خصوص دلیل این اتفاق گفت: اسرائیل سال‌هاست زرادخانه و سلاح‌های کشتارجمعی هسته‌ای خود را با استناد به یک دکترین واهی - به اسم دکترین «ابهام استراتژیک» - پنهان می‌کند. در زمان حضور آقای گروسی - مدیرکل آژانس - در اسرائیل، طی یک توئیت نظر او را در مورد این دکترین پرسیدم و این سوال را هم مطرح کردم که آیا سایر اعضای آژانس نیز می‌توانند با استناد به آن از تفحص و بازرسی آژانس شانه خالی کنند؟ در همین راستا، پرسشی هم در رابطه با گزارش اخیر و ادعای ایشان مبنی بر عدم ارائه «توضیحات معتبر فنی» از جانب ایران مطرح کردم و پرسیدم آیا مواخذه ایران بخاطر این ادعا در شورای حکام - در حالی که اسرائیل با مصونیت کامل سلاح‌های هسته‌ای خود را پشت این دکترین واهی پنهان می‌کند - نشان از بی‌طرفی آژانس دارد یا خیر؟

نصری: اسرائیل نباید خط قرمز آژانس باشد/ گروسی از پرسش‌هایم معذب شد

نصری اضافه کرد: در پاسخ ، ایشان حساب توییتری من را بلاک کردند، که این خود نشان می‌دهد از طرح این مسائل در زمان حضورشان در اسرائیل در برابر میزبان معذب شده‌اند!

این حقوقدان بین المللی با تاکید بر اینکه لازم است در مورد مقوله «ابهام استراتژیک» پرسش‌های بیشتری مطرح شود و در افکار عمومی جهان حساسیت ایجاد شود افزود: باید به آقای گروسی نیز گوشزد کرد که اسرائیل نباید «خط قرمز» آژانس باشد!

بیشتر بخوانید:

عصبانیت گروسی از سوالات بنیادی حقوقدان ایرانی/ نصری بلاک شد!

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1637946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ص _ ن IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    21 19
    قابل توجه ، رژیم صهیونسیتی از درون پوسیده شده است و در حال محو شدن پیش می رود ، به دلیل اینکه جنایات زیادی مرتکب شده است ، از جمله قتل عام زنان و کودکان بی گناه فلسطین مظلوم .
  • اعتدال IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    20 10
    چون سوال خیلی بدی بود به همین دلیل بلاک شد. دیکتاتوری غربی ها هیچ حد و حصری ندارد
  • سپهری IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    28 6
    سازمان بین المللی انرزی هسته ای باید در مورد مراوداتش با اسراییل که هیچگونه تعهدی به سازمان و جهان نداده ؛ توضیح بدهد . آیا اسرائیل بازوی اجرایی و عملیاتی سازمان انرژی اتمی است که باید در جریان اسرار پرونده هسته ای ایران باشد . کما اینکه چند مورد خرابکاری و تجاوز به مراکز هسته ای ایران را داشته و دانشمندان هسته ای را ترور نموده است . دیپلماسی ایران باید به این بازی کثیف آژانس و خیانتش پایان دهد .
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    12 8
    لعنت بر امپراطوری غرب
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    6 3
    خط قرمز پذیرفتنی نیست.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    9 5
    بزرگترین خط قرمز دنیا صهیونیسم هست و اون اشغال‌گری هایی که انجام داده
  • جواد LU ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    10 2
    آقای گروسی شما واقعا باید بدی خجالت بکشی از این سمت که روی شما گذاشتند شدم کن این سمت اصلا برازنده شما و امثال شما نیست شما برای چی به اسرائیل که خودم به صورت غیر قانونی کلاهک هسته ای داره سفر میکنی شما خودت دست نشانده آمریکا و اسرائیل جنایت کار هستید اگه روزی دنیا دست عدالت مردانی افتاد مطمئن باشید سفره همه شما و نا عدلتیهای شما جمع خواهد شد
  • سیدحشمت IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    9 2
    گروسی بی خودکرده..جناب نصری عزیزاینادرحدی نیستن که جواب پرسش های تخصصی شماروبدن درثانی اوناازقدیم دربرابراسرائیل منفعل بودندوهمیشه ازوجوداسراییل نفع فروش تسلیحات داشته ودارندودوست ندارندحوزه خلیج فارس ازتسلط اسراییل خارج باشه گروسی هم مثل گذشته گان منصب آژانس فقط بازیگری
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    14 3
    خوب حالشو گرفتی احسنت !
  • ع IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    6 3
    چون اسراییل پسر خوانده آمریکاست پس آژانس نمی‌تواند از آنها سوال و پرسش کند شما کار خودتونو بمنید
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    8 1
    چند مورد هست که «حقیقت»هستند و اگر بخواهیم نظر بدهیم، باید بر اساس این موارد پایه ای باشد.حالا این حقایق را چه خوشمان بیاید، چه نیاید: 1-متاسفانه اسرائیلیها هیچوقتNPT را، امضا نکرده اند و در نتیجه، عضو آژانس نیستند. 2- بخاطر عدم عضویت، آژانس امکان نظارت و بازرسی به هیچ شکل ندارد.پس اصلا خطی نیست که بخواهد قرمز باشد!! 4- اعضای NPT پذیرفته اند که در قبال عضویت داوطلبانه و قبول تعهدات مندرج در توافقنامه، امتیازاتی مانند کمک در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته دریافت کنند. 5-علت سفر گروسی به کشوری که عضو نیست اصلا در خبر نیست. این سئوال مهمی هست. آیا در تلاش هست مانند دیگر مدیران قبلی، آنها را مجاب به قبول NPTکند؟!! 6-روابط صلح آمیز اسرائیلیها با همه کشورهای موثر(چه شرقی، چه غربی؛ چه شوروی در گذشته و چه چین قدرتمند امروزی) و اتحاد استراتژیک با غرب، آنها را در وضع الان قرار داده. 7-قضیه ما با آژانس مانندبازی در جام جهانی هست. اعتراض به داور و عصبانیت، هیچ نتیجه ندارد. فقط انرژی و تمرکز خودمان را می‌گیرد.با بازی احساسی دیدیم که بارها منجر به اشتباهات خودی و باخت خودمان شده.
  • مهر آب IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    6 2
    درود خدا به جناب دکتر نصری هزاران افرین صدبارکلا...گروسی جواب بده..