۰ نفر
۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۴۱

تهران امروز نوشت:

به دنبال سونامی و زمین لرزه یازدهم مارس در ژاپن و تخریب و نشت نیروگاه‌های اتمی این کشور، میزان جهانگردان سالانه ژاپن با کاهشی ۶۵ درصدی مواجه شده است. ژاپن در تلاش است با ارائه تبلیغات ویدئویی در اقصی نقاط جهان، جهانگردان را تشویق به سفر به کشور آفتاب تابان کند.

سونامی و زمین لرزه یازدهم مارس در ژاپن صنعت جهانگردی در این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. این دومین سالی است که وزارت امور خارجه ژاپن و آژانس گردشگری این کشور از یک گروه موسیقی برای بهبود صنعت جهانگردی این کشور کمک می‌گیرند. البته امسال گروه موسیقی «آراشی» یک هدف مشخص دارد و آن این است که پس از فاجعه اخیر به جهانگردان اطمینان خاطر ببخشد که هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند و آنان را به سفر به ژاپن تشویق کند.

بنا به گزارش‌های آژانس‌های گردشگری ژاپن، شمار جهان گردانی که سالانه به ژاپن سفر می‌کنند، امسال ۶۵ درصد کاهش یافته است. به همین دلیل این گروه موسیقی پنج نفره در ویدئویی چهار دقیقه‌ای که «پیامی از ژاپن» نام دارد جهانگردان را به سفر به ژاپن تشویق می‌کند. ویدئوی تبلیغاتی این گروه موسیقی در کشورهای مختلف جهان پخش شده است.

«شو ساتوشی»، یکی از اعضای این گروه موسیقی از جهانیان برای کمک به ژاپن پس از سونامی و زمین لرزه 11 مارس به شدت قدردانی کرده است. گروه موسیقی «آراشی» در این ویدئوی تبلیغاتی در جاذبه‌های جهانگردی کشور و در حال گفت و گو با محلی‌ها دیده می‌شوند. آنها در این ویدئو غذاها، جشنواره‌های مختلف، و سنت‌های آن منطقه را به تصویر می‌کشند.

این ویدئوی تبلیغاتی در ۱۳۰ کشور و شهرهای مختلف جهان همچون نیویورک و لندن پخش خواهد شد. جهانگردی از آفریقای جنوبی که به نیویورک سفر کرده و به تماشای این ویدئوی کوتاه نشسته است می‌گوید تماشای این ویدئو برایش هیجان انگیز بوده و تاثیر مثبتی بر او داشته است. یک جهانگرد آمریکایی نیز می‌گوید با این ویدئو ارتباط برقرار نکرده و سفرش به ژاپن به خاطر تاثیرپذیری از این ویدئو نخواهد بود.

در لندن هم در ایستگاه‌های اصلی حمل‌ونقل عمومی این ویدئو پخش شده است. یکی از ساکنان لندن می‌گوید تخریب و نشست نیروگاه‌های اتمی در ژاپن مانعی برای سفر به این کشور نیست. به گفته او بسیاری از کشورهای دیگر نیز همین مشکلات را دارند ولی مردم هیچ اطلاعی از آن ندارند. اما، یکی دیگر از ساکنان همین شهر می‌گوید اصلا حاضر به انجام چنین سفر پرخطری نیست. او معتقد است در حالی که می‌تواند به این همه کشور امن دیگر سفر کند سفر به ژاپن برایش مقرون به صرفه نیست.

آژانس گردشگری ژاپن در بیانه‌ای اعلام کرده است که به ارائه اطلاعات جدید و دقیق از ژاپن ادامه خواهند داد تا برای جهانگردان اطمینان خاطر ایجاد کنند.

مقامات ژاپنی امیدوارند با این برنامه‌ها از غروب خورشید گردشگری در کشور آفتاب تابان جلوگیری کنند.

47301

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 1
    دست خدا صدا ندارد.
  • بدون نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    0 0
    ^^ واسه همین زده تو سرتون