جزییات تازه از هویت ساتوشی ناکاموتو/ خالق واقعی بیت‌کوین کیست؟

در طول ۱۳ سال گذشته، تعداد زیادی از افراد ادعا کرده اند که مخترع بیت کوین هستند، اما هیچ فردی نتوانسته این را به جامعه بزرگتر ارزهای دیجیتال ثابت کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پایان آگوست ۲۰۱۹، یک آژانس بازاریابی و روابط عمومی بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد که در آن مردی از پاکستان که ادعا می‌کرد بیت‌کوین را اختراع کرده بود نشان می‌داد. در حالی که بلال خالد پاکستانی هیچ مدرکی ارائه نکرد، مؤسس آژانس روابط عمومی اخیراً کتابی به نام «پیدا کردن ساتوشی: داستان واقعی پشت خالق مرموز بیت کوین ساتوشی ناکاموتو» منتشر کرده است.

تقریباً سه سال پیش در آگوست ۲۰۱۹، جامعه ارزهای دیجیتال با فردی به نام بلال خالد و یک آژانس روابط عمومی به نام Ivy McLemore & Associates آشنا شد. بلال خالد پاکستانی با نام های جیمز کان یا جیمز بلال کان نیز شناخته می شود. در آن زمان در سال ۲۰۱۹، خالد یک پست وبلاگی سه قسمتی را در پورتال وب satoshinrh.com به نام "افشای من" منتشر کرد. در بخش اول، خالد ادعا می کند که "حقایق ناشناخته در مورد ایجاد بیت کوین" و برخی از "تحولات" را که منجر به ترک وی شده است، به اشتراک می گذارد. افشای خالد توسط آژانس روابط عمومی Ivy McLemore & Associates تقویت شد، زیرا این شرکت در مورد این رویداد توییت کرد و با تیم های خبری تماس گرفت.

در قسمت دوم، خالد، که ادعا می‌کند بیت‌کوین را اختراع کرده است، اطلاعاتی را درباره اعدادی که بر تصمیم‌های او در طول ساخت نرم‌افزار تأثیر گذاشته است، به اشتراک می‌گذارد. بخش دوم همه حقایق مربوط به ۹۸۰۰۰۰ بیت کوین را فاش می کند. در قسمت سوم، خالد هویت واقعی خود را فاش می کند و توضیح می دهد که تمام سکه هایی که استخراج کرده روی یک کامپیوتر بوده است. ظاهراً رایانه خالد یک لپ‌تاپ فوجیتسو بود که دارای «رمزگذاری درجه نظامی» بود.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1639274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =