اوربان: ممنوعیت گاز روسیه اقتصاد اروپا را به نابودی می‌کشاند

ایرنا نوشت: نخست وزیر مجارستان که پیشتر گفته بود اروپا در آستانه یک بحران اقتصادی جهانی به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه است، ممنوعیت واردات گاز از روسیه را نابود کننده اقتصاد اروپا خواند.

«ویکتور اوربان» در گفت و گو با یک رادیو محلی مجارستان تصریح کرد: ممنوعیت واردات گاز از روسیه می‌تواند اقتصاد اروپا را به نابودی بکشاند.

پیشتر، «گرگی گویلاش» وزیر کابینه مجارستان هم گفته بود کشورش هر گونه پیشنهاد اتحادیه اروپا را که باعث محدود شدن واردات انرژی از روسیه می شود، تحریم خواهد کرد.

«عبدالله شمس الدین» سردبیر شبکه تلویزیونی المیادین به دنبال این اظهارات نخست وزیر مجارستان در توئیتی نوشت: تنها رهبر اروپایی که جرات کرد هدف آمریکا از جنگ اوکراین را بیان کند.

چندی پیش رهبران اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل به توافق رسیدند تا نفت روسیه را که از طریق دریا عرضه می‌شود به عنوان بخشی از بسته ششم تحریم‌ها در پاسخ به عملیات نظامی در اوکراین تحریم کنند، در حالی که تحویل خط لوله در حال حاضر به صورت عادی ادامه خواهد داشت.

به دنبال این توافق مکانیسم پرداخت بهای گاز به روبل از اول ماه آوریل به دستور ولادیمیر پوتین اجرا شد و بعضی از کشورهای اروپایی که از اجرای این قانون خودداری کردند، گاز وارداتی آنها از سوی روسیه قطع شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

هم اینک، جنگ در اوکراین در آستانه ورود به پنجمین ماه خود قرار دارد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1639865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 2
    والا. ما از روز اول به اروپایی ها هشدار دادیم اما خودشیفته هستند و گوش ندادند. به جهنم. بذار دنبال امریکا سگ دو بزنند.