ضرغامی: کشتی‌های گردشگری خارجی در بنادر ایران پهلو می‌گیرند

ایرنا نوشت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه کشتی‌های تفریحی در آب‌های ایران پهلو می‌گیرند، گفت: با تخصیص یارانه سوخت، شاهد استقبال سرمایه‌گذاران داخلی در این زمینه و اعلام آمادگی کشورهای دیگر برای ورود کشتی‌های تفریحی خود به ایران بوده‌ایم.

«عزت‌الله ضرغامی» روز جمعه با تأکید بر اهمیت صنعت توریسم دریایی، افزود: پس از اعلام سیاست‌هایمان و اولویت دادن به توریسم دریایی و شروع اقدامات به‌ویژه برای حل مسائل اساسی زیرساخت‌ها که در واقع تکمیل اسکله‌ها و هماهنگی برای ورود کشتی‌های بزرگ گردشگری موسوم به کروز هستند، نخستین و مهمترین اقدامی که باید انجام می‌شد و نشده است، کمک دولت به سوخت این کشتی‌ها بود.

وی افزود: هزینه سوخت آزاد روی دریا حداقل یک دلار است که رقم تمام شده برای گردشگر رقم سنگینی خواهد بود.

ضرغامی خاطرنشان کرد: بنابراین آیین‌نامه سوخت یارانه‌ای در دولت تصویب شد که با تصویب آن، کشتی‌های گردشگری از سوخت یارانه‌ای استفاده خواهند کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: در همین دو هفته‌ای که این موضوع اعلام شده، علاقه‌مندی بسیاری برای سرمایه گذاران داخلی مشاهده شده و تعدادی از سرمایه‌گذاران داخلی خواستار سرمایه‌گذاری در این حوزه شده‌اند.

وی بازگرداندن کشتی تفریحی کروز به کشور را اتفاق بسیار خوبی دانست و ادامه داد: نتیجه دیگر اختصاص سوخت یارانه‌ای این بود که کشورهای دیگر هم برای ورود کشتی‌های تفریحی خود به آب‌های‌ ایران اعلام آمادگی کردند.

ضرغامی گفت: توقع من این است آرام آرام کشتی های تفریحی از همه جای دنیا وارد کشور ما شوند و بتوانیم به زودی آمار آن را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید:

شهرهای بزرگ زیارتی و سیاحتی کشور با مشکل اقامت و اسکان مسافران و گردشگران مواجه هستند

وزیر میراث فرهنگی: تمام تخت‌های گردشگری کشور اشغال است

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1639897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =